رئیس جمهور اوکراین: منتظر معذرت خواهی رسمی ایران هستیم

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور اوکراین: منتظر معذرت خواهی رسمی ایران هستیم
رئیس جمهور اوکراین: منتظر معذرت خواهی رسمی ایران هستیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین درباره سقوط هواپیمای این کشور در ایران گفت، که منتظر معذرت خواهی رسمی از سوی ایران هستیم.
رهبر ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید - اسپوتنیک افغانستان
رهبر ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران و اعلام سقوط هواپیما توسط پدافند هوایی ایران در صفحه فیسبوکش نوشت:- "ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک منتظر معذرت‌خواهی رسمی از سوی ایران هستیم. ایران باید «جبران خسارت» کند".

رئیس جمهور اوکراین در ادامه افزود:- "ما انتظار داریم که ایران به طور کامل این اشتباه را به رسمیت بشناسد و کسانی را که در پشت این حادثه قرار دارند، به عدالت بسپارد و از ایران می خواهیم فضا را برای بررسی کامل و باز آماده کند و برای بازگرداندن جسدهای کشته شدگان همکاری نماید".

وی ابراز امیدواری کرده است، که این بررسی بدون تاخیر انجام شود.

رئیس جمهور اوکراین همچنان نوشته است:- "45 متخصص ما باید برای برقراری عدالت، دسترسی کامل برای بررسی این حادثه داشته باشند".

یادآوری می کنیم، که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در تاریخ (18 جدی)  دقایقی پس از پرواز از میدان هوایی امام خمینی به مقصد کی‌یف در نزدیکی تهران با 176 سرنشین سقوط کرد. این اتفاق تنها ساعاتی پس از حمله راکتی ایران به مواضع نیروهای امریکایی در عراق بود، که به گفته مقامات سپاه انتقام از قتل قاسم سلیمانی توسط امریکا بود.

همان زمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، اوکراین با وجود انکارهای ایران، حمله موشکی یا تروریسم را از جمله تئوری های ممکن برای وقوع این سانحه دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала