کشف یک سیاره «قابل سکونت» به اندازه زمین

CC0 / Pixabay/LoganArt / کشف سیارات نو توسط دانشمندان و قانونمندی که آنها را حیرت زده می سازد
کشف سیارات نو توسط دانشمندان و قانونمندی که آنها را حیرت زده می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماهواره تس ناسا یک سیاره دیگر با ابعاد شبیه به زمین را کشف کرده است که به نظر می‌رسد قابل سکونت است.

به گزارش اسپوتنیک، تلسکوپ فضایی تس (Transiting Exoplanet Survey Satelli) برای اولین بار یک سیاره به اندازه زمین با منطقه قابل سکونت را کشف نموده است. این سیاره در اطراف یک ستاره در مدار قرار دارد و در دورانی قرار دارد که شرایط میوجود آب مایع را در سطح سیاره زمین فراهم کند.

مطابق بیانیه آزمایشگاه علمی و فناوری ناسا در پاسادنا، دانشمندان با استفاده از  تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا این یافته را موسوم به TOI 700 d  تأیید کردند.

 آزمایشگاه  آزمایشگاه علمی و فناوری ناسا طی یک بیانیه اعلام کردند: این سیاره جدید به سایر سیارات با اندازه زمین کشف شده توسط ناسا می‌پیوندد که همگی به کمک تس کشف شده‌اند.

ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی تس (TESS) ، یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که در تاریخ 19 آپریل سال 2018 میلادی به فضا پرتاب شد.

کشف TOI 700 d یک یافته کلیدی برای TESS است؛ تأیید اندازه آن به میزان کره زمین و وضعیت منطقه قابل سکونت پیروزی دیگری برای اسپیتزر است که تا اواخر ماه جنوری جاری به پایان عملیات علمی خود نزدیک می‌شود. 

هدف مأموریت تس در مرحله نخست تمرکز بر درخشان‌ترین ستارگان نزدیک به زمین برای بررسی آثار گذر سیاره‌های فراخورشیدی در پیرامون آن‌ها در طول دو سال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала