ترامپ: آمریکا نیازی به نفت خلیج فارس ندارد

© REUTERS / Leah Millisترامپ: آمریکا نیازی به نفت خلیج فارس ندارد
ترامپ: آمریکا نیازی به نفت خلیج فارس ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا با تکرار سخنان خود مبنی بر استقلال آمریکا در تامین و تولید نفت مورد نیاز خود، گفت که ما نیازی به نفت خاورمیانه نداریم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  در سخنرانی خود درواکنش به حملات موشکی ایران ضمن اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است گفت کشورش نیازی به نفت خلیج فارس ندارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: همان‌طور که ما در حال بررسی اقدامات آتی خود در واکنش به تهاجم ایران هستیم من اقدامات تنبیهی اقتصادی علیه ایران اعمال می‌کنم. این تحریم‌های قدرتمند تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر ندهد، ادامه خواهد یافت. موشک‌هایی که شب گذشته به‌سمت ما شلیک شدند محصول پولی هستند که دولت پیشین آمریکا در اختیار ایران قرار داد.

وی با حمله مجدد به توافق برجام گفت: ایران باید جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد و به فعالیت‌های تروریستی خود در منطقه خاتمه دهد. ما به تلاش برای رسیدن به توافقی با ایران ادامه می‌دهیم که منجر به امنیت بیشتر در دنیا شود. زمان آن رسیده که شرکای اروپایی ما این واقعیت را درک کنند. آنها باید از برجام خارج شوند تا به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم.

وی با تکرار سخنان خود مبنی بر استقلال آمریکا در تأمین و تولید نفت مورد نیاز خود، گفت: ما نیازی به نفت خاورمیانه نداریم. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد روز چهارشنبه  هشتم جنوری از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به‌سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در ولایت الانبار و پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل عراق خبر داد.

بامداد جمعه 3 جنوری سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی وچند تن از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به‌دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به قتل رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала