نرخ طلا به دلیل حملات ایران بالای پایگاه‌های امریکا به حد اکثر رسید

© Sputnik / Vitaliy Bezrukih /  مراجعه به بانک تصاویر نرخ طلا به دلیل حملات ایران بالای پایگاه‌های امریکا به حد اکثر رسید
نرخ طلا به دلیل حملات ایران بالای پایگاه‌های امریکا به حد اکثر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از حملات موشکی بالستیک ایران بالای پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق، قیمت طلا 2 فیصد افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، قیمت طلا امروز 2 درصد افزایش داشت و برای اولین بار طی حدود 7 سال گذشته به بالای 1600 دالر رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا شروع امروز و پس از نشر خبر حمله ایران به بالاترین رقم از مارچ 2013 یعنی 1610 دالر و 90 سنت رسید. قیمت فلز زرد سپس اندکی تعدیل شد و با 0.8 درصد رشد به 1585 دالر و 80 سنت رسید. قیمت طلا در بازار امریکا نیز امروز یک درصد رشد داشت و به 1589 دالر و 30 سنت رسید.
در عین حال مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار طلا در مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس گفت: «نگرانی‌ها از عدم قطعیت و بالا گرفتن بیشتر رویارویی نظامی موجب افزایش قیمت طلا شده است این (حملات ایران) قطعاً موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن نظیر طلا و ین جاپان می‌شود، در عین حال به ارزش سهام در بازارهای بورس خساره وارد می‌کند.»
رایران بامداد چهارشنبه تاریخ 8 جنوری از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد امریکا واقع در شهر الانبار عراق خبر داد. این حملات در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای امریکا در عراق در تاریخ 3 جنوری است و عملیات سردار سلیمانی نام دارد. کاخ سفید حملات متعدد موشکی ازسوی ایران، به چند موقعیت جغرافیایی در عراق را تایید کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا حمله به پایگاه آمریکایی را شخصاً تحت نظر گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала