«ما را نکُشید»: هنرپیشه امریکایی از ایران عذرخواهی کرد

© AP Photo / Matt Sayles«ما را نکُشید»: هنرپیشه امریکایی از ایران عذرخواهی کرد
«ما را نکُشید»: هنرپیشه امریکایی از ایران عذرخواهی کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هنرپیشۀ امریکایی به دلیل سیاست امریکا و ترور فرمانده سلیمانی از دولت ایران عذرخواهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران توسط امریکا، موجی از واکنش‌ها از سوی چهره‌های مطرح امریکایی به این عمل ایجاد شد.

رز مک گوآن هنرپیشه امریکا با هشتگی «ایران عزیز» در صفحه توییتر اش نگاشته است: «ایالات متحده امریکا به کشور شما، بیرق شما و مردم شما احترام نمی‌گذارد. 52 درصد مردم ما فروتنانه عذرخواهی می‌کنند. ما با ملت شما صلح می‌خواهیم». «ما گروگان رژیم تروریستی استیم. ما نمی دانیم چگونه فرار کنیم. لطفاً ما را نکُشید».

گوآن با واکنش‌های شدیدی از طرف منتقدین و هوادران رئیس‌جمهور ترامپ رو به رو شد.

با این حال ، این هنرپیشه امریکایی اعتراف کرد که سلیمانی «مرد شیطانی بود که اعمال بد انجام می داد». به گفته گوآن، امریکا نیز «از لحاظ اخلاقی فاسد است و به طور غیرقانونی عمل می‌کند».

وی نوشت: «گاهی اوقات می‌توان از قدرت دیوانه شد». «این حق ما است و این همان چیزی است که بسیاری از سربازان شجاع برای آن جنگیدند. این دموکراسی است. من نمی‌خواهم تعداد بیشتری از سربازان امریکایی کشته شوند. همین و بس».

یادآوری می‌کنیم، که دولت ایالات متحده امریکا امروز (جمعه) پس از ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم ماه قوس ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала