ظریف: عواقب ترور سلیمانی متوجه امریکا است

© REUTERS / Ahmed Saad ظریف: عواقب ترور سلیمانی متوجه امریکا است
ظریف: عواقب ترور سلیمانی متوجه امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجۀ ایران در گفتگوی تلفونی با دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که همه عواقب ترور فرماندۀ سلیمانی متوجه ایالات متحده امریکاست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران طی گفتگوی تلفونی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که همه عواقب ترور سردار قاسم سلیمانی متوجه امریکا است.

دبیر کل سازمان ملل: کشتن سلیمانی نباید آغاز یک جنگ جدید خلیج فارس باشد - اسپوتنیک افغانستان
دبیر کل سازمان ملل: کشتن سلیمانی نباید آغاز یک جنگ جدید در خلیج فارس باشد

آقای ظریف در این گفتگوی تلفونی ضمن تاکید بر تروریستی بودن اقدام امریکا در ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: با توجه به محبوبیت فراوان سردار سلیمانی نزد مردم منطقه بخاطر نقش ایشان در مبارزه با گروه‌های تروریستی، شهادت ایشان دارای آثار و تبعاتی است که در اختیار هیچکس نیست و همه عواقب آن متوجه رژیم تروریستی ایالات متحده امریکاست.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با ابراز نگرانی از این اقدام امریکا آن را موجب افزایش تنش در منطقه خواند.

یادآوری می‌کنیم، که دولت ایالات متحده امریکا امروز (جمعه) پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم ماه قوس ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала