سیاست جدید کوریای شمالی در قبال آمریکا

© REUTERS / KCNA سیاست جدید کوریای شمالی در قبال آمریکا
 سیاست جدید کوریای شمالی در قبال آمریکا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در سخنرانی سال نو خود مسیر جدید این کشور در مقابل آمریکا را، با توجه به اتمام مهلت این کشور برای تغییر وضع مذاکرات هسته‌ای، اعلام می‌کند

  به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی قرار است روز چهارشنبه «مسیر جدید» این کشور در مواجه به اتمام مهلت آمریکا برای تغییر مواضع خود در خصوص خلع سلاح هسته‌ای را اعلام کند.

انتظار می‌رود سخنرانی سال نو رهبر کره شمالی طیف گسترده‌ای از موضوعات را از امور خارجی تا توسعه نظامی را در برمی گیرد.

کیم جونگ اون به تازگی در سخنرانی گفت اگر واشنگتن به تحت فشار قرار دادن این کشور ادامه دهد و خواهان اقدامات یک جانبه باشد، پیونگ یانگ مجبور خواهد بود مسیر خود را تغییر دهد. به نظر می‌رسد آمریکا با نادیده گرفتن مهلت تعیین شده از سوی کره شمالی، همچنان به دنبال آن است تا امکان از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده را فراهم کند.

کوریا شمالی آماده پاسخ به حملات اتمی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
کوریا شمالی آماده پاسخ به حملات اتمی امریکا است

رهبر کوریای شمالی پیشتر با مقامات ارشد حزب حاکم این کشور تشکیل جلسه عمومی داد و در خصوص موضوعات مهم سیاسی و اتخاذ راهکار‌هایی برای مقابله با آمریکا پیش از اتمام ضرب الاجل آن در سال 2019 بحث و گفتگو کرد. خبرگزاری رسمی کوریای شمالی گزارش داد این جلسه به ریاست کیم جونگ اون، رهبر حزب حاکم  کره و با موضوع دفاع ملی و راه‌های غلبه بر مسائل مختلف سیاسی برگزار شد.

پیش از این کیم‌جونگ‌اون در نشست حزب حاکم این کشور بر صنعت تسلیحاتی و دفاعی کوریای شمالی تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала