هدیه کریسمس کوریای شمالی برای امریکا چه خواهد بود؟

© REUTERS / Leah Millisهدیه کریسمس کوریای شمالی برای امریکا چه خواهد بود؟
هدیه کریسمس کوریای شمالی برای امریکا چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا روز سه‌شنبه (24، دسمبر) در واکنش به هدیه کریسمس کوریای شمالی برای واشنگتن، گفت که ایالات متحده با آن با موفقیت برخورد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در عین حال تاکید کرد که شاید این هدیه، هدیه خوبی باشد.

رئیس‌جمهور امریکا به خبرنگاران گفت: خواهیم دید که این سورپرایز چیست و با آن با موفقیت برخورد خواهیم کرد. وی افزود: خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد، شاید او (رهبر کوریای شمالی) برای من یک گلدان زیبا بفرستد.

ترس آمریکایی ها از هدیه کریسمس روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ترس آمریکایی ها از "هدیه کریسمس" روسیه

سی‌ان‌ان گزارش داد که هدیه کریسمس کوریای‌ شمالی برای امریکا می‌تواند اتخاذ سیاستی سختگیرانه، شامل حذف مساله خلع سلاح هسته‌ای از روند مذاکرات، باشد.

این شبکه امریکایی به نقل از یک مقام آشنا به طرز تفکر کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی خبر داد که سیاست جدید پیونگ یانگ احتمالا همان هدیه کریسمسی است که یکی از مقام های ارشد این کشور اوایل این ماه (دسمبر) از آن سخن گفته بود. این سیاست احتمالا شامل حذف مساله خلع سلاح هسته‌ای از مذاکرات و محسوب کردن کوریای شمالی به عنوان یک کشور دارنده تسلیحات هسته ای است.

شبکه امریکایی فاکس‌نیوز نیز از تب و تاب مقام های امریکایی برای ردیابی نشانه‌های شلیک احتمالی راکتی تحت نام هدیه کریسمس از سوی کوریای ‌شمالی خبر داد.

به گزارش این شبکه خبری، با توجه به پایان زمان تعلیق آزمایش ها و شلیک های کوریای شمالی از سوی پیونگ یانگ، احتمال شلیک و یا آزمایش هسته‌ای مهمی از سوی این کشور وجود دارد، احتمالی که ضربه‌ای بزرگ برای اهداف سیاست خارجی ترامپ برای بازگشت کوریای شمالی به میز مذاکره انهدام تسلیحات هسته‌ای اش محسوب خواهد شد.

رئیس‌جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی تاکنون سه بار در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کوریای با یکدیگر دیدار کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала