ترس آمریکایی ها از "هدیه کریسمس" روسیه

© Photo / Sevmashترس آمریکایی ها از "هدیه کریسمس" روسیه
ترس آمریکایی ها از هدیه کریسمس روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی از "هدیه کریسمس" روسیه برای آمریکا هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی National National Interest  در مقاله‌ای نوشت: روسیه "هدیه کریسمس"  خود برای ایالات متحده - زیردریایی هسته ای خطرناک پروژه 885M یاسن-م  به نام «نووسیبیرسک» را که  در تاریخ 25 دسامبر معرفی معرفی خواهد شد ، آماده نموده است.

ترس امریکا از سپر قدرتمند روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ترس امریکا از "سپر قدرتمند" روسیه

این زیردریایی طوری طراحی شده است که قابلیت پرتاب موشک‌های متعارف یا هسته‌یی تا مسافت سه هزار مایلی را داشته باشد و علاوه بر آن بتواند با زیردریایی‌های دیگر، کشتی‌های روی آب و اهداف زمینی مبارزه کند.

در مقاله خاطرنشان می شود که تاکنون حجم کامل مدرنیزه سازی های زیر دریایی مشخص نشده است، اما قرار است که هر هشت زیردریایی این  پروژه مدرنیزه شوند. سیستم برقی  این زیردریایی ها بهبود یافته، بدنه آنها کوتاه‌تر شده  و با مجموعه تسلیحاتی گسترده از جمله موشک های کروز-کالیبر – ام مجهز خواهند شد.

مارک اپیسکوپوس، یک تن از نویسندگان این نشریه، اظهار داشت که زیردریایی های پروژه 885M یاسن-ام  را  می توان به زیردریایی های نیروی دریایی ایالات متحده "ویرجینیا" مقایسه کرد، اما با این حال، زیردریایی های روسی در مقایسه با آن از بسیاری جهات به مراتب  جلوتر هستند.

نویسنده در ادامه می‌افزاید:  به نظر می‌رسد که با درنظرداشت ارزش و کیفیت، زیردریایی پروژه یاسین ام در در عمل پیروزی قاطعانه دریافت خواهد کرد.  هزینه زیردریایی 50 میلیارد روبل معادل 1.6 میلیارد دالر ارزیابی می‌شود در حالی که قیمت متوسط زیردریایی "ویرجینیا" 2.8 میلیارد دالر است.

پروژه یاسِن جدیدترین زیردریایی تهاجمی هسته ای متعلق به نیروی دریایی روسیه است. در حال حاضر حداقل 6 فروند از این زیردریایی برای ورود به روند ساخت خود برنامه‌ریزی شده‌اند.

 مرکز تحلیلی نیروی دریایی در امور تسلیحات روسیه اطلاع داد که زیردریایی جدید را شاید بتوان شایسته ترین زیردریایی هسته ای نامید. زیردریایی نووسیبیرسک، سومین زیردریایی مدل یاسین در کارخانه کشتی‌سازی سوماش در نزدیکی دریای سفید ساخته خواهد شد.

پیش ازاین در تاریخ شانزدهم دسامبر گزارش شد که نیروی دریایی روسیه به زودی سه زیردریایی هسته‌ای جدید دریافت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала