شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه روسیه درباره سوریه را نپذیرفت

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل از پیش نویس قطعنامه روسیه در مورد کمک های بشردوستانه مرزی به سوریه پشتیبانی نکرد ،

 به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص کمک های بشردوستانه به سوریه را با رأی اکثریت آراء رد کرد. قطعنامه روسیه 9 رای لازم را دریافت نکرد. پنج کشور به نفع این قطعنامه رأی دادند، شش کشور با آن مخالفت نموده و چهار کشور دیگر از دادن رأی امتناع ورزیدند.

آلمان، بلژیک و کویت علاقه مند به تمدید سالیانه تحویل کمک های بشردوستانه مرزی هستند. در همین راستا ، آنها پیش نویس قطعنامه خود را با تمدید یک ساله آماده کردند. پیشتر گزارش شده بود که فدراسیون روسیه پیش نویس قطعنامه بلژیک ، آلمان و کویت را وتو کرد. 

براساس این قطعنامه، کمک‌های بشر دوستانه خارجی برای مردم سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی این کشور انجام می‌شد. روسیه با اعلام اینکه این امر باعث نقض حاکمیت سوریه می‌شود، به این قطعنامه رای منفی داد.

گفتنیست که  ده کشور عضو غیر دائم و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد چندین روز مذاکره و گفتگو کردند تا پیش نویس قطعنامه‌ مجوز عبور کمک‌های بشردوستانه از مرزهای سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کنند اما این قطعنامه با مخالفت مسکو رو‌به‌رو شد.  

پیش‌تر روسیه با هماهنگی دولت مرکزی سوریه اقدام به توزیع 5 تن مواد غذایی در میان مردم نیازمند رقه، پایتخت پیشین خودخوانده داعش کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала