سازمان ملل درباره تهدید کارمندان اسپوتنیک در استونی تحقیق می کند

© Sputnik / Aleksander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل درباره تهدید کارمندان اسپوتنیک در استونی تحقیق می کند
سازمان ملل درباره تهدید کارمندان اسپوتنیک در استونی تحقیق می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، که من در تلاش بدست آوردن جزئیات درباره تهدید کارمندان اسپوتنیک در استونی هستم.
سیمونیان به تهدیدهای استونیا علیه خبرنگاران اسپوتنیک واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
سیمونیان به تهدیدهای استونیا علیه خبرنگاران اسپوتنیک واکنش نشان داد

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکال سازمان ملل متحد گفت:- "من در تلاش هستم تا اطلاعاتی را که برخی از جزئیات درباره آنچه که رخ می دهد را به دست بیاورم".

کارمندان اسپوتنیک استونی نامه هایی تهدید آمیز از رهبری اداره پولیس و مرزبانان این کشور با تهدیدات مستقیم مبنی بر انجام اقدامات جنایی در برابر آنها در صورت عدم پایان روابط کاری خود با آژانس اطلاعات بین المللی روسیه امروز پیش از اول جنوری سال 2020 دریافت کردند.

به عنوان توجیه برای این اقدامات، مجازات های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا در 17 مارچ 2014 در برابر شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی در پیوند به رخدادهای اوکراین خوانده می شود.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با اظهارنظر درباره اوضاع پیرامون کارمندان اسپوتنیک استونی، گفت: مقام های روسیه برای پشتیبانی از اسپوتنیک برای کار در کشورهای دیگر از هیچ کمکی دریغ نخواهند ورزید.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر روزنامه روسیه امروز و شبکه تلویزیونی RT ، خطاب به کرستی کالژولید رئیس جمهور استونی، از او خواست تا مانع دستگیری روزنامه نگاران شود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این سرویس مطبوعاتی روسیه امروز گفته بود، که این آژانس اقدام های مقام های استونی را نکوهش و قصد دارد از آن به سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا، یونسکو شکایت و از آنها خواستار بررسی این پرونده و نقض آزادی بیان در سالهای اخیر در استونی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала