حالت «نایت مود» تلفون‌های هوشمند برای سلامتی خطرناک است

© Depositphotos.com / Nito103حالت «نایت مود» تلفون‌های هوشمند برای سلامتی خطرناک است
حالت «نایت مود» تلفون‌های هوشمند برای سلامتی خطرناک است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان منچستر، حالت نایت مود در تلفون‌های هوشمند را برای سلامتی انسان‌ها خطرناک می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان از دانشگاه منچسر محافظت در برابر اشعه آبی در تلفون‌های هوشمند را برای سلامتی انسان خطرناک دانستند.

متخصصان با از استفاده از آزمایشات روی موش‌های اثر پرتو رنگ را روی بدن آزمایش کردند. پس از آزمایشات معلوم شد که طیف زرد رنگ، که در روی نمایش تلفون‌های هوشمند استفاده شده و نایت مود را نمایش می‌دهد می‌تواند برای سلامتی تاثیر منفی بگذارد. همچنان متخصصان متوجه شده اند که رنگ‌های گرم روشن ساعت بیولوژیکی را گمراه می‌کند، زیرا به شدت با ساعات نور روز در ارتباط است.

داکتر «تیم براون» یکی از نویسندگان این تحقیقات عملی می‌گوید: رنگ آبی آرام در تاریکی نسبت به زرد ضعیف بیشتر با بدن آشنا است. موش‌ها تلفون ندارند، اما ما دلیل خوب داریم که باور کنیم که این قاعده برای انسان‌ها نیز مناسب است.

دانشمندان خاطر نشان کردند که حالت نایت مود در تلفون‌های هوشمند که کارش بلوک کردن درخشش رنگ آبی و افزایش رنگ زرد است، می‌تواند به جای کمک به سلامتی انسان‌ها آسیب بیاورد. محققان توصیه می‌کنند که از توصیه سازندگان گوشی‌های هوشمند به‌عنوان آخرین حقیقت استفاده نکنند و به ترتیب با احتیاط از حالت‌های نایت شفت، و دراک مود در سیستم‌های آی‌اواس و اندروید استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала