اظهار نظر سرگئی لاوروف درباره نتایج دیدارش با دونالد ترامپ

CC BY-SA 2.0 / MFA Russia / اظهار نظر سرگئی لاوروف درباره نتایج دیدارش با دونالد ترامپ
 اظهار نظر سرگئی لاوروف درباره نتایج دیدارش با دونالد ترامپ   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه، درباره نتایج دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اظهار نظر كرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، درباره نتایج دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اظهار نظر كرد.

لاوروف که طی یک سفر رسمی در 10 دسامبر وارد واشنگتن شد، علاوه بر دیدار با ترامپ که حدود 45 دقیقه به طول انجامید، مذاکراتی با وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپئو نیز برگزار کرد. 

لاوروف در این کنفرانس در دیدار با ترامپ گفت: ما دلیلی برای تردید نداریم که رییس جهور ترامپ منافع آمریکایی ها، در تجارت و برای ایالات متحده به طور کلی و منافع جهان از روابط خوب بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه را درک می کند.

به گفته وی، در چنین روابطی نباید هیچ علایم منت گذاشتن از این طرف یا جانب مقابل وجود داشته باشد، روابط باید "براساس توازن منافع، عمل گرایی و منافع متقابل بنا شوند".

اظهارات لاوروف دربارهٔ گفتگوی بی‌پرده با پمپئو - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات لاوروف دربارهٔ گفتگوی بی‌پرده با پمپئو

لاوروف در عین حال خاطرنشان كرد كه همه در ایالات متحده از این موضع پشتیبانی نمی کنند و سعی می كنند با اعمال تحریم های جدید عادی سازی روابط را "كند" نمایند.

با این حال، وزیرامور خارجه آمریکا روابط دوجانبه با روسیه را بغرنج و در عین حال رقابتی دانست و گفت: با سرگئی لاوروف همتای روسی توافق کردیم که خط دیپلماتیک بین دو کشور به طور فعال برقرار باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала