بازجویی از شهروندان سعودی پس از حادثه تیراندازی در امریکا

© AP Photo / Brynn Andersonبازجویی از شهروندان سعودی پس از حادثه تیراندازی در امریکا
بازجویی از شهروندان سعودی پس از حادثه تیراندازی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شش شهروند سعودی ساکن در امریکا پس از تیراندازی در پایگاه نظامی در ایالت فلوریدا مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک؛ مقامات امریکایی شش تن از شهروندان عربستان سعودی ساکن در امریکا را پس از حادثه تیراندازی در پایگاه نظامیان امریکایی در فلوریدا مورد بازجویی قرار داده اند.

عصر روز گذشته (جمعه) یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آامریکا اقدام به تیراندازی و قتل 3 امریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند.

این جوان سعودی در این پایگاه درحال آموزش مسائل نظامی بوده است. مقامات امریکایی اعلام کردند در حال تحقیق درباره تروریستی بودن یا نبودن این حادثه هستند.

این دومین تیراندازی در پایگاه‌های نظامی امریکا در این هفته بوده است. دو روز پیش نیز رسانه‌های امریکا اعلام کردند تیراندازی در پایگاه هوایی و دریایی «پرل هاربور» در جزایر هاوایی، سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

مقامات عربستان در اظهارات و بیانیه‌های جداگانه اقدام دانشجوی سعودی در تیراندازی به پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا را محکوم کردند.

وزارت خارجه عربستان نیز در توییتی این حادثه را جنایتی فجیع خواند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و از نیروهای امنیتی به دلیل کنترل عامل این حادثه قدردانی کرد.

 

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه این حادثه را فاجعه‌ خواند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. رهبران و مقامات عالی این کشور نیز صبح امروز (شنبه) این حادثه را محکوم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала