تسلا موتر برقی «سایبرتراک» را معرفی کرد

© AP Photo / Ringo H.W. Chiuتسلا موتر برقی «سایبرتراک» را معرفی کرد
تسلا موتر برقی «سایبرتراک» را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موتر برقی جدید تسلا به نام سایبرتراک 40 هزار دالر قیمت دارد.
موتر تسلا بدون سرنشین امریکایی با روبات روسی تصادم کرد - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
موتر تسلا بدون سرنشین امریکایی با روبات روسی تصادم کرد + وئدیو

به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک ساعاتی پیش در لس انجلس، نخستین موتر برقی پیکاپ تسلا به نام سایبرتراک را معرفی کرد. البته باید تصوراتتان در مورد کلمه پیکاپ را به طور کامل دور بریزید، چون سایبرتراک (Cybertruck) بیشتر به یک خودروی جنگی شباهت دارد.

تسلا سایبرتراک در سه مدل با قابلیت طی مسافت 400، 480 و 800 کیلومتری با یک بار شارژ ارائه شده و قیمت پایه آن 39900 دالر خواهد بود. البته به گفته ایلان ماسک، تولید این خودروی عجیب از اواخر سال 2021 آغاز خواهد شد، اما اگر به انترنت دسترسی دارید، در صورت تمایل می توانید همین حالا سفارش پیش خرید خود را از این سایت ثبت کنید.

ماسک که مثل همیشه به جنبه های نمایشی اهمیت بیشتری می دهد، معرفی سایبرتراک را با تمرکز بر مقاومت آن آغاز کرد. او ابتدا از مدیر ارشد طراحی تسلا خواست با پتک به جان این وانت/پیکاپ بیفتد. ضربات پی در پی پتک به درهای خودرو تأثیری نداشت و ماسک مدعی شد وانت سایبرتراک عملاً ضد گلوله است [گفتیم که تصورتان از وانت را دور بریزید]. او سپس ویدیویی از مبارزه سایبرتراک با فورد F150 و پورشه 911 را پخش کرد که طبیعتاً پیروزی وانت برقی تسلا را نشان می دادند. نهایتاً ضربه با گوی فلزی به خرد شدن شیشه های این خودرو منجر شد و ماسک وعده داد این مشکل را در نسخه نهایی برطرف نماید.

به گفته ماسک، سایبرتراک می تواند طی مدت زمان 2.9 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این وانت قابلیت کشیدن محموله 6.5 تنی و حمل 1.5 تن بار را هم دارد. بدنه این خودرو از جنس فولاد ضدزنگ 30X ساخته شده است. ماسک می گوید فولاد مقاوم تری در بازار وجود ندارد، وگرنه تسلا از آن استفاده می کرد. سایبرتراک می تواند 6 نفر بزرگسال را در خود جا دهد و شارژ آن در منزل نیز ممکن خواهد بود.

البته در خلال این مراسم، ماسک از ATV برقی تسلا نیز رونمایی کرد. خودروی ATV یا همه جا رو در محیط های مختلف کاربرد دارد و تک سرنشین است. ماسک همچنین در ادامه شوآف های همیشگی خود، امروز در توییتی اعلام کرد که طراحی سایبرتراک را از خودروی لوتوس اسپریت S1 فیلم جیمز باند الهام گرفته است. البته خودروی جیمز باند به زیردریایی هم تبدیل می شد ولی سایبرتراک چنین قابلیتی ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала