اثرات و عوارض خواب بی کیفیت در انسان ها

© REUTERS / Steve Marcusاثرات و عوارض خواب بی کیفیت در انسان ها
اثرات و عوارض خواب بی کیفیت در انسان ها  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی پس از انجام آزمایشات دریافتند که عدم خواب عمیق در انسان‌ها باعث می‌شود که فرد در برابر استرس آسیب‌پذیر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی دریافتند که عدم خواب عمیق در انسان ها باعث می‌شود فرد در برابر استرس آسیب‌پذیر باشد و همچنان اضطراب را افزایش می‌دهد.

خوش‌بینی و تاثیرآن بر کیفیت خواب   - اسپوتنیک افغانستان
خوش‌بینی و تاثیرآن بر کیفیت خواب

در جریان آزمایشات با استفاده از آف‌ام‌آر‌آی یا تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی دانشمدان مغز 18 جوان را که کلیپ‌های ویدیویی هیجان انگیز را تماشا کردند بعد از یک شب خواب بی‌کیفیت و بعد از یک خواب کامل اسکن کردند. میزان اضطراب با استفاده از پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت و کیفیت خواب براساس نشانه‌های به دست آمده با استفاده از آزمایش چندگانه خواب تعیین شد.

آنها دریافتند که عدم خواب باعث کاهش فعالیت در قشر جلوی مغز میانی می‌شود که به کنترول اضطراب کمک می‌کند، در حالی که مراکز عاطفی عمیق تر مغز بیش از حد مورد توجه قرار می‌گرفتند پس از خواب کامل با یک مرحله عمیق، سطح اضطراب به طور قابل توجهی کاهش یافت.

خواب طبیعی از دو مرحله تشکیل شده است – سریع ( مرحله حرکت سریع چشم) و کند یا عمیق. این مرحله متناوت برای 4 تا 5 چرخه در هر هشت ساعت خواب است. خواب آهسته تقریباً 80-90 دقیقه طول می‌کشد و شامل چندین مرحله از جمله خواب عمیق است که حداقل 20 درصد از کل وقت خواب را شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала