عمران خان: اعتراضات در پاکستان به سود هند است

© AP Photo / Alexei DruzhininPakistan's Prime Minister Imran Khan attends a session of the Shanghai Cooperation Organization summit in Bishkek, Kyrgyzstan, Friday, June 14, 2019.
Pakistan's Prime Minister Imran Khan attends a session of the Shanghai Cooperation Organization summit in Bishkek, Kyrgyzstan, Friday, June 14, 2019. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که اعتراضات فضل‌الرحمان؛ رهبر حزب جمعیت علمای اسلام به سود هند است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی جیو تی‌وی پاکستان، عمران خان، نخست وزیر این کشور که به شهر گلگیت سفر کرده‌است، گفت: «زمان به ما نشان خواهد داد که فضل‌الرحمان که کاروان آزادی را به راه انداخته‌است از چه کسی می‌خواهد آزادی را مطالبه کند».»

او افزود: «اعتراضات فضل‌الرحمان به سود هند است و اگر رسانه‌های این کشور را نگاه کنیم می‌بینیم که از حضور حزب جمعیت علمای اسلام در خیابان‌ها خوشحال هستند».

او بیان داشت: «فضل‌الرحمان به نام اسلام به خیابان‌ها آمده‌است؛ ولی مردم با دیدن او جذب دین نمی‌شوند؛ بلکه از دین زده خواهند شد».

شهروندان پاکستان خواهان برکناری عمران خان شدند - اسپوتنیک افغانستان
شهروندان پاکستان خواهان برکناری عمران خان شدند

نخست‌وزیر پاکستان گفت تا زمانی که فضل‌الرحمان و دوستانش بر مسند حکومت تکیه زده‌بودند میزان بدهی‌های خارجی پاکستان از ۵ هزار میلیارد روپیه به ۳۰ هزار میلیارد روپیه رسیده‌بود و این خود نشان‌دهنده عدم توجه این افراد به وضعیت مردم جامعه است.

احزاب مخالف حکومت پاکستان روز جمعه، 10 عقرب به عمران خان؛ نخست‌وزیر این کشور دو روز مهلت دادند تا از سمت‌اش استعفا دهد.

طبق گزارشات هزاران مظاهره کننده در شب پنجشنبه بر جمعه که اغلب آنها اسلام‌گرایان افراطی هوادار "جمعیت علمای اسلام" هستند به اسلام آباد رسیدند و در آنجا محلی را که از طرف شهرداری برای اعتراض در نظر گرفته شده بود، جابجا شده اند.

با این حال گفته شده است که هزاران پلیس و نیروی امنیتی برای تامین امنیت پایتخت و مقابله با تظاهرکنندگان توظیف شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала