مایک پنس: امریکا از منابع نفتی در شمال سوریه حفاظت خواهد کرد

CC BY 2.0 / Michael Vadon / Vice President Mike Pence at CPAC 2017مایک پنس: امریکا از منابع نفتی در شمال سوریه حفاظت خواهد کرد
مایک پنس: امریکا از منابع نفتی در شمال سوریه حفاظت خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که واشنگتن اجازه نخواهد داد که ایران یا روسیه منابع نفتی در شمال سوریه را کنترول کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه العالم خبرداده است که مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا در اظهاراتی گفته است که نیروهای نظامی آنها از سوریه خارج نخواهد شد و افزوده است ما از این نیروها در درجه اول برای اطمینان از حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه استفاده خواهیم كرد.

گفته‌های پنس درحالی ابراز می‎‌شود که رئیس جمهور ترامپ  دوشنبه 28 اکتوبر با اعتراف به غارت نفت سوریه گفت که ما نفت سوریه را نگهداری می‌کنیم و به یاد بیاورید که ماهانه ۴۵ میلیون دالر، درآمد دارد.

 روسیه: امریکا معادن نفت سوریه را غارت می کند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: امریکا معادن نفت سوریه را غارت می کند

مایک پنس در ادامه افزود: "امریکا با متحدان كرد خود بسیار نزدیک عمل خواهد كرد تا اطمینان حاصل كند كه عاید حاصل از این نفت به ایران نمی‌رسد و روسیه در این حاصلات دسترسی نخواهد یافت."

و از سوی هم گفته اند که سربازان امریکایی با سربازان کردی همکاری خواهند داشت تا که از گروه تروریستی داعش جلوگیری گردد.

در ادامه افزوده است که این مناطق توسط نیروهای روسیه و سوریه مراقبت (کنترول) می گردد.

در همین حال ایگور کونشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه گفته است که امریکایی ها با کمک تجهیزات، نفت سوریه را استخراج می کنند.

او افزود: این کار با حمایت از ارتش امریکا و کارمندان شرکت نظامی خصوصی امریکایی صورت می گیرد، کامیون های سوخت رسانی از میدان نفتی شرق سوریه، به سایر کشورها قاچاق می شوند، در صورت حمله به این کاروان، بلافاصله نیروهای عملیاتی و هواپیمایی كشور امریكا برای محافظت از آن درگیر می شوند.

او اضافه کرد: شرکتی که در شرق سوریه بنام « سادکاب» تاسیس شده است، او مصروف صادرات نفت است و در آمد آن حاصل از قاچاق نفت سوریه مستقیم به حساب، نیروهای خدمات ویژه امریکا و شرکت نظامی خصوصی امریکایی می رود.

این جنرال ارشد وزارت دفاع خاطر نشان می سازد که یک بشکه نفت قاچاق شده سوریه 38 دالر ارزش دارد، عاید ماهانه آنان بیشتر از 30 میلیون دالر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала