پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل از آتش بس میان ترکیه و کردها

© AP Photo / Seth Wenigپشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل از آتش بس میان ترکیه و کردها
پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل از آتش بس میان ترکیه و کردها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت از آتش بس میان ترکیه و کردهای سوریه قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، جری ماتجیلا، سفیر افریقای جنوبی در سازمان ملل امروز جمعه تاریخ 18 اکتوبر در بیاینه‌ای گفته است که اگر میان ترکیه و کردهای سوریه صلح صورت بگیرد کاری نیکی خواهد بود و از این اقدام پشتیبانی میکنیم.
جری گفت: توافق آتش بس میان ترکیه و کردها فرصتی برای بازگشت به مسیر سیاسی می‌دهد و یکصدو پنجاه عضو کمیته قانون اساسی سوریه که برای بار اول جلسه خود را قرار است در تاریخ ۳۰ اکتوبر برگزار کنند،‌ برای تهیه پیش نویس قانون اساسی سوریه تشویق می‌شوند.
قابل یادآوری است که مذاکرات 4 ساعته طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مایك پنس معاون رئیس جمهور امریكا در انقره انجام صورت گرفت که در نتیجه طرفین توافق كردند كه عملیات ترکیه در سوریه را به مدت 120 ساعت متوقف کنند تا نیروهای دفاع خودی کرُدهای سوریه بتوانند از مرز با ترکیه دور شوند.

 پنس از آمادگی رزمی نیروهای آمریکا خبرداد - اسپوتنیک افغانستان
پنس از آمادگی رزمی نیروهای آمریکا خبرداد

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشته است: "ما پنج روز استراحت خواهیم کرد. این آتش بس نیست، بلکه یک وقفه است. آتش بس بین دو کشور در حال جنگ برقرار می شود. در اینجا ما به نیروهای دفاع خودی کرُدهای سوریه این فرصت را می دهیم که تا از منطقه امنیتی تا 32 کیلومتری ار سرحد دور شوند. بعد از آن که این منطقه را ترک کنند، ما در مورد قطع کامل این عملیات صحبت خواهیم کرد. ولی مبارزه علیه دولت اسلامی را ادامه خواهیم داد. "
اردوی ترکیه از 9 اکتوبر عملیات عملیات "سرچشمه صلح" را در شمال شرقی سوریه آغاز کرد. رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان شخصاً از آغاز این عملیات خبر داد. به گفته وی ، این کار علیه حزب کارگران کردستان و ستیزه جویان گروه تروریستی "دولت اسلامی" میباشد. به گفته رئیس جمهور، عملیات سرچشمه صلح تهدید تروریستی علیه ترکیه را خنثی می نماید و یک منطقه امنیتی را ایجاد می کند که پناهجویان سوریائی در آن بازگردند. این عملیات همچنین با هدف محافظت از تمامیت ارضی سوریه و نجات مردم سوریه از تروریسم صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала