سیستم موشکی «بارگوزین» محافظ سرحدات غربی روسیه

© Sputnik / Sergey Kazakسیستم موشکی «بارگوزین» محافظ سرحدات غربی روسیه
سیستم موشکی «بارگوزین» محافظ سرحدات غربی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته سردبیر مجله «دفاع ملی»، روسیه می تواند در پاسخ به خروج امریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، پروژه موشکی راه آهن نظامی «بارگوزین» را از سرگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوروتچنکو، کارشناس نظامی و سردبیر مجله «دفاع ملی»، می گوید که روسیه می تواند که پروژه بارگوزین «BZHRK» را دوباره احیا کند، این سیستم موشکی راه آهن، قابل تشخیص نیست، سه موشک بالستیک بین قاره ای با 30 کلاهک به طول 550 کیلو گرم در واگن های او نصب شده است.

سیستم ضد موشکی امریکا تحریکی ست برای رقابت تسلیحاتی جدید - اسپوتنیک افغانستان
سیستم ضد موشکی امریکا تحریکی ست برای رقابت تسلیحاتی جدید

ماهواره های امریکایی قادر به شناسایی این قطار موشکی که بین مسکو تا ولادیوواستوک در حرکت است، نیستند، این مجموعه، به داشتن تجربه روسیه، در منطقه می تواند در زمان کوتاهی ایجاد شود. او یاد آوری کرد که روسیه از مجتمع موشکی زمینی جدید با برد متوسط استفاده نکرد.

او افزود: این یک پروژه جدید خواهد بود، ما «Pioneers»، «PGRK RSD-10» را در اختیار داشتیم، امکانات طراحی و تولید آن را حفظ کردیم، می توانیم به سرعت این سلاح‌ها در سطع بالا و پیشرفته ایجاد کنیم.

سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نیز می گوید که در شرایط در جهان امکان خطر جنگ هسته‌ای نیز وجود دارد. او این موضوع را که امریکا به سرعت در دنبال کاهش استفاده سلاح های هسته ای است.

در 20 اکتبر 2018 دونالد ترامپ، خروج رسمی آمریکا از پیمان منع کاربرد موشک‌های میان‌برد را اعلام کرد، او روسیه را متهم به نقض این توافق کرد، خروج آمریکا در 1 فوریه 2019 رسمی شد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، در سال ۱۹۸۷ (میلادی) بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضا شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала