کُردهای سوریه از تلفات ملکی در نتیجه عملیات نظامی ترکیه خبر داده اند

© Sputnik / Ateea Al-Ateeaکُردهای سوریه از تلفات ملکی در نتیجه عملیات نظامی ترکیه خبر داده اند
کُردهای سوریه از تلفات ملکی در نتیجه عملیات نظامی ترکیه خبر داده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای کُرد سوریه از کشته شدن دو فرد ملکی و زخمی شدن دو فرد ملکی دیگر در نتیجه حمله نظامیان ترکی بر قریه‌یی در غرب شهر راس العین، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز هماهنگی و عملیات نیروهای کُردی آزاد سوریه اعلام کرده است که در نتیجه حمله توپخانه‌یی ارتش ترکیه بر قریه‌یی که در غرب شهر راس العین سوریه واقع است، دو فرد ملکی کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

همچنان شبکه تلویزیونی دولتی سوریه Ikhbariya گزارش داده است که در نتیجه حمله نظامیان ترکیه بر شهر راس العین چندین تن زخمی شده اند.

واکنش ترامپ به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه

براساس گزارش این شبکه، ارتش ترکیه شهرهای درباسیه، مالکیه، قامشلی در ولایت حسکه و شهر تل ابیض و عین عیسی در ولایت رقه، حملات نظامی انجام داده است.

علاوه بر این، نیروهای هوایی ترکیه بر لین‌های برق ایستگاه پمپاژ آب الیوک را هدف حمله قرار داده اند.

آژانس خبری ترکی اناتولی نیز به نوبه خود گزارش داده است که شش راکت پرتاب‌شده از منطقه قامشلی بر مرکز شهر نصیبین ولایت ماردین ترکیه اصابت نموده اند. تا هنوز درمورد خسارات و تلفات ناشی از این حمله راکتی گزارش نشده است.

سپس شبکه تلویزیونی دولتی سوریه اعلام کرد که ترکیه حملات بر شهرهای سرحدی سوریه را متوقف ساخته و برداشتن موانع کانکریتی در سرحد را آغاز کرده است. این می‌تواند نشان‌دهنده آمادگی برای عملیات نیروهای پیاده ترکیه، باشد.

اهداف اصلی عملیات نظامی "چشمه صلح" که انقره از بهار سال جاری آنرا پلانگذاری می‌کرد، پاکسازی مناطق سرحدی سوریه با ترکیه است که در آنجا نیروهای آزاد سوریه جابجا اند، ایجاد ساحه امن و استقرار پناهجویان سوری در آنجا اعلام شده اند. انقره قبل از این اعلام کرده بود که در ترکیه ۴ میلیون پناهجوی سوری زندگی می‌کنند و ترکیه نمی‌تواند برای همیشه آنها را نگه دارد.

حکومت دمشق دولت خودمختار در شمال شرق سوریه را که مناطق شرقی دریای فرات تحت کنترول دارد و شاخه نظامی آنرا نیروهای آزاد سوریه تشکیل می‌دهند، به رسمیت نمی‌شناسد.

دمشق چندین دور مذاکرات با دولت خودمختار کردها انجام داد، که نتیجه‌یی در پی نداشت. با این حال، مقامات سوری بارها سیاست اشغالگرانه ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала