واکنش ترامپ به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه

© REUTERS / Joshua Robertsواکنش ترامپ به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه
واکنش ترامپ به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ایالات متحده در واکنش به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفته است که امریکا طرفدار این عملیات نیست و آنرا یک "مفکوره بد" می‌پندارد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید امروز (چهارشنبه، ۹ اکتوبر) با نشر یک اعلامیه نوشته است که دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه را "مفکوره بد" خوانده است.

قبل از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نیروهای هوایی ترکیه در شمال سوریه علیه حزب کارگر کردستان، خبر داده بود.

حمله راکتی کُردهای سوری در پاسخ به حملات ارتش ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی کُردهای سوری در پاسخ به حملات ارتش ترکیه

در اعلامیه نشرشده توسط کاخ سفید آمده است: "صبح امروز ترکیه که عضو ناتو نیز می‌باشد، به سوریه حمله کرده است. ایالات متحده امریکا این حمله را قبول نمی‌کند و به ترکیه فهمانده است که این عملیات – مفکوره بدی است".

قابل ذکر است که قبل از آغاز عملیات نظامی ترکیه، واشنگتن اعلام کرده بود که نیروهای مسلح امریکا در عملیات نظامی ترکیه شرکت نورزیده و منطقه را ترک خواهند کرد. سپس واشنگتن اعلام کرد که امریکا نیروهایش را از سوریه اخراج نمی‌کند بلکه آنعده نیروهایی را که در شمال اند و تعداد شان به ۵۰ نظامی می‌رسد، به مکان دیگری انتقال می‌دهد.

اهداف اصلی عملیات نظامی "چشمه صلح" که انقره از بهار سال جاری آنرا پلانگذاری می‌کرد، پاکسازی مناطق سرحدی سوریه با ترکیه است که در آنجا نیروهای آزاد سوریه جابجا اند، ایجاد ساحه امن و استقرار پناهجویان سوری در آنجا اعلام شده اند. انقره قبل از این اعلام کرده بود که در ترکیه ۴ میلیون پناهجوی سوری زندگی می‌کنند و ترکیه نمی‌تواند برای همیشه آنها را نگه دارد.

حکومت دمشق دولت خودمختار در شمال شرق سوریه را که مناطق شرقی دریای فرات تحت کنترول دارد و شاخه نظامی آنرا نیروهای آزاد سوریه تشکیل می‌دهند، به رسمیت نمی‌شناسد.

دمشق چندین دور مذاکرات با دولت خودمختار کردها انجام داد، که نتیجه‌یی در پی نداشت. با این حال، مقامات سوری بارها سیاست اشغالگرانه ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала