واکنش‌ها به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه

© Sputnik / Ateea Al-Ateeaواکنش‌ها به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه
واکنش‌ها به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه موسوم به «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه این خبر با مخالفت‌ها و واکنش‌های جامعه جهانی رو به رو شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام  کرد که روسیه، امریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا را از آغاز عملیات نیروهای مسلح ترکیه موسوم به «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه مطلع نموده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفتگوی تلفونی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از وی خواست تا وضعیت را به گونه‌ای بسنجند تا به تلاش‌ها در راستای حل و فصل بحران سوریه لطمه وارد نشود.

واکنش آلمان نسبت به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه

وزارت امور خارخه آلمان عملیات نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه را محکوم کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، تصمیم رئیس‌جمهور اردوغان را برای آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را محکوم کرده و خواستار توقف آن شد و همچنان به خطر تقویت مواضع گروه تروریستی داعش* اشاره کرد.

همچنان فرانسه، بریتانیا، آلمان، لهستان و بلجیم عملیات نظامی ترکیه در سوریه را به شدت محکوم کرده اند و خواستاری تشکیل نشست شورای امنیت شدند.

ناتو عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه را مشروع خواند

دبیرکل ناتو گفت که ترکیه نگرانی‌های امنیتی مشروع دارد. هدف حملات تروریستی وحشتناک قرار گرفته است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌گوید: معتقدم که ترکیه با اعتدال رفتار خواهد کرد و فعالیت‌های آن متناسب و متوازن خواهد بود.

واکنش اتحادیه اروپا درمورد حمله ترکیه به سوریه

اتحادیه اروپا به آغاز رسمی عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه واکنش نشان داد.

در این ارتباط اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته است تا عملیات نظامی خود را در شمال سوریه متوقف کند.

درخواست اتحادیه اروپا از ترکیه تنها کمتر از یک ساعت پس از آن عنوان شده که رجب طیب اردوغان در صفحه رسمی خود در توئیتر از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

لازم به ذکر است عملیات «چشمه صلح» نیروهای مسلح ترکیه در شرق فرات در 9 اکتوبر با هدف جلوگیری از ایجاد یک کریدور تروریستی در مرز جنوبی کشور و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала