ورود نیرو های مسلح ترکیه به خاک سوریه آغاز شد

© Photo / Sputnik Türkiye / Hikmet Durgun ترکیه: نیروهای ما عبور از مرز سوریه را آغاز نمودند
 ترکیه: نیروهای ما عبور از مرز سوریه را آغاز نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکیه اعلام نمودند که ارتش این کشور صبح امروز از مرز‌های سوریه عبور نمودند و به زودی عملیات نظامی خود را در خاک این کشور آغاز می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبرگ، یک منبع آگاه اعلام کرد ، "نیروهای ترکیه شروع به عبور از مرز در شمال شرقی سوریه کردند تا جنگجویان کرد تحت حمایت امریکا را برای خروج از مرز مجبور کنند".

خولوسی آکار ، وزیر دفاع ملی ترکیه خاطرنشان کرد: "روند انتقال نیروها به مرز و آماده سازی برای این عملیات در حال انجام است."

این در حالیست که خبرنگار اسپوتنیک از محل گزارش می دهد که نیروهای و تجهیزات مسلح ترکیه تا هنوز از مرز سوریه عبور نکرده اند.

ترکیه اخیرا اعلام کرده است قصد دارد عملیاتی نظامی در مناطق تحت کنترل کُرد‌ها در شمال سوریه آغاز کند. در پی اعلام این تصمیم ترکیه، امریکا نیز اعلام کرد در این عملیات از انقره حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند. 

یادآوری میکنیم، پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کامل کشورش برای آغاز عملیات نظامی در سوریه خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала