تهدید فضایی روسیه و چین برای امریکا

© Photo / ESA/NASA - L.Parmitano تهدید فضایی روسیه و چین برای امریکا
 تهدید فضایی روسیه و چین برای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در وزارت دفاع امریکا معتقد اند که امکانات و توسعه فناوری‌های فضایی روسیه، چین تهدیدی جدی برای امنیت ایالات متحده بشمار می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک، استفان کیتی معاون دستیار وزیر دفاع ایالات متحده، تهدید فضای روسیه و چین برای ایالات متحده امریکا  را کشف کرد .

آژانس به نقل از كیتی می نویسد: "چین و روسیه به ویژه  در حال ایجاد نیروهای دفاعی ضد فضا می باشند، این مسئله جدی است و وزارت دفاع امریکا  واقعا برای  پاسخ دادن به این تهدیدات باید آماده شود".

در دسامبر سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریكا فرمان ملی ایجاد  نیروهای فضایی این كشور را امضا كرد. وظایف این نیرو ها: سازماندهی و نظارت بر عملیات فضایی، تعیین راه های محافظت از ماهواره های امریکایی ، یافتن راه حل هایی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت فن آوری بود.

در این سند آمده است: «در دکترین نظامی روسیه و چین از اهمیت فضا صحبت شده و دفاع ضدفضایی را به عنوان ابرازی برای بازدارندگی امریکا و متحدانش در نظر گرفته شده است».

در این گزارش همچنین یادآوری شده که روسیه می تواند سلاح‌های لیزری تولید کند که قادر هستند برای نابودی ماهواره‌های مستقر در مدار زمین و همچنین هدف قرار دادن سیستم‌های ماهواره‌ای سامانه دفاع ضدموشکی امریکا استفاده شوند.

در تاریخ 18 سپتامبر ، ژنرال جوزف دانفورد  رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا  گفت كه ناتو در برابر روسیه که با اعتناد به نفس بیشتری عمل کی کند، در حال از دست دادن برتری های نظامی خود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала