تشکری کنایه‌ آمیز لاوروف از امریکا

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر تشکری کنایه‌ آمیز لاوروف از امریکا
تشکری کنایه‌ آمیز لاوروف از امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه، در نشست سازمان ملل، در پی کارشکنی‌های امریکا در خصوص صدور ویزا برای سفر هیئت روسیه به نیویورک، به ایالات متحده امریکا کنایه زدو

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این موضوع که یالات متحده امریکا از صدور ویزا برای برخی اعضای هیئت روسی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خودداری کرد، به واشنگتن کنایه زد و به صورت کاملا طعنه‌آمیز از این کشور تشکر کرد.

وی گفت: خوشحالم که فرصتی برای حضور در نشست نیویورک پیدا کرده‌ایم. خوشحالم که برخلاف سایر اعضای هیئت روسی، از امریکا ویزا گرفتم. واشنگتن در این موضوع خیلی محتاطانه رفتار کرد.

 لاوروف در ادامه گفت: " شرم آور است برای این قدرت، که در نهایت تلاش می کند تا حقیقتی را که خودش ساخته به تصویر بکشد، واقعا مایه خجالت است..."

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد کوتاهی امریکا در صدور ویزا برای برخی اعضای هیئت روسیه به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مستلزم واکنش و پاسخ شدید مسکو و سازمان ملل متحد است.

وزارت امور خارجه روسیه این اقدام را نقض تعهدات بین‌المللی امریکا خواند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه چندی پیش اعلام کرد به سبب مزاحمت‌هایی که امریکا برای دیپلمات‌های خارجی از جمله در صدور ویزا ایجاد می‌کند، مسکو ممکن است پیشنهاد انتقال دفتر مرکزی این سازمان را ارائه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала