ترامپ: دستور افزایش تحریم ها علیه ایران را صادر کردم

© AP Photo / Evan Vucciتوهین نامزد دموکرات ها به ترامپ
توهین نامزد دموکرات ها به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کرد به وزیر خزانه‌داری این کشور دستور داده که تحریم‌ها علیه ایران را به‌شدت افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در توییتر خود نوشت که از استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور خواسته است تا تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد.

رسانه‌های امریکایی دلیل این درخواست ترامپ را حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان اعلام کرده‌اند که انصارالله یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفته است

تصمیم امریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران در حالیست که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران امروز مذاکره با دولت امریکا "با فشار حداکثری" را غیر ممکن خوانده است.

آقای روحانی گفته: "اگر به دنبال مذاکره هستید باید همه فشارها را متوقف کنید، صداقت خود را نشان دهید."

صدور فرمان افزایش احتمالی تحریم‌های امریکا علیه ایران چهار روز بعد از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

تأسیسات نفتی عربستان به تاریخ 23 سنبله آماج یک حمله گسترده قرار گرفت و حوثی‌های یمن لحظاتی پس از این حمله، مسوولیت آن را به عهده گرفته و اعلام کردند که این حمله با استفاده از 19 هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته است.

دقایقی پس از آن، مایک پومپئو، وزیرخارجه ایالات متحده امریکا، ایران را مقصر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مجموعه پالایشگاهی بزرگ بقیق و میدان نفتی حقل خریص عربستان دانست، اما ایران این اظهارات وزیر خارجه امریکا و هر نوع دست داشتن به حمله بر تاسیسات نفتی عربستان را رد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، پس از این حمله میزان جهش قیمت جهانی نفت به بالاترین رکوردی رسیده که از سال 1991 میلادی تاکنون ثبت شده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала