امریکا می خواهد روسیه را از همکاری های فنی-نظامی با آسیای میانه دور کند

© Sputnik / Michael Klimentyevامریکا می خواهد روسیه را از همکاری های فنی-نظامی با آسیای میانه دور کند
امریکا می خواهد روسیه را از همکاری های فنی-نظامی با آسیای میانه دور کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در تلاش دور کردن روسیه از همکاری های نظامی و فنی با جمهوری های آسیای میانه است.

به گزارش اسپوتنیک، کلارک کوپر دستیار وزیر امور خارجه امریکا، به این موضوع روز پنجشنبه در دیدار با گروه کوچکی از روزنامه نگاران اعتراف کرد.

دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور نظامی و سیاسی گفت:- "ایالات متحده قصد دارد چنین سیاستی را بدون توجه به توسعه بیشتر اوضاع در افغانستان و پویایی حضور ارتش امریكا در این كشور جنوب آسیا دنبال كند".

جنگ افزار بی همتای روسیه از نگاه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
جنگ افزار بی همتای روسیه از نگاه امریکا

او افزود: -"ما در حال مطالعه منطقه هستیم که با توجه به نیروهای امنیتی افغانستان و تغییرهای احتمالی در مفهوم با توجه به توانمندی های آنها در زمینه دفاعی، تغییراتی احتمالی در مفهوم نظامی ایجاد می شود. چرا؟ زیرا ، همانطور که اشاره کردم ، کشورهای همکاری وجود دارند که شاید از لحاظ تاریخی به ایالات متحده متصل نشده اند - کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی که ما با آنها کار می کنیم".

 این دیپلمات امریکایی گفت:- "به منظور تضمین یک «راهرو دسترسی شمالی» منسجم تر، بدون توجه به آنچه در مذاکرات صلح صلح افغانستان رخ می دهد، ما این کار را ادامه می دهیم".

این دیپلمات امریکایی در ادامه گفت:- "احتمالاً یک چیز به طور قابل توجهی تغییر نخواهد کرد: ما به همان جهت که اعمال می شود حرکت خواهیم کرد. دسترسی به راهرو شمالی و برای اطمینان از وجود آنها و از پتانسیل ها و ابزارهای لازم برای تضمین سازگاری عملیاتی بیشتر با ما و همچنین هدف ما دور کردن آنها از این خطوط تأمین تاریخی (با اسلحه و تجهیزات نظامی) روسیه است".

دستیار وزیر امور خارجه امریكا تأكید كرد: در گذشته اخیر، ایالات متحده به طور فعال از شبکه توزیع شمالی  برای تأمین نیرو های مستقر شده خود در افغانستان استفاده كرده است، که شماری از جمهوری های شوروی پیشین را زیر پوشش خود قرار می داد. ایالات متحده هم پرسنل و هم محموله های مختلفی را از آن طریق حمل می کرد .

در بخش دیگری از بحث کوپر تأیید کرد، که ایالات متحده در نظر دارد فروش جنگ افزار و وسایل نظامی خود را به این کشورها بفروشد.

کوپر گفت: فروش تجهیزات نظامی در خارج از کشور به عنوان «ابزار سیاست خارجی» در برخی از مواقع استفاده می شود. این منابع می توانند «ابزار اصلی» سیاست خارجی ایالات متحده امریکا باشند.

از دیدگاه وی، اگر امریکا در موارد خاص از فروش جنگ افزار و تجهیزات نظامی به سایر کشورها امتناع ورزد، امریکا قلمرو را به رقبا واگذار می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала