کابلوف: منتظر دریافت اطلاعات از نتایج آخرین مذاکرات قطر هستیم

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: منتظر دریافت اطلاعات از نتایج آخرین مذاکرات قطر هستیم
   کابلوف: منتظر دریافت اطلاعات از نتایج  آخرین مذاکرات قطر هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه برای افغانستان می گوید، مسکو منتظر دریافت اطلاعات از آخرین دور مذاکرات صلح دوحه از سوی ایلات متحده می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه روز چهار شنبه (14 آگست) در مصاحبه با رسانه ها ابراز داشت، که جانب روسیه انتظار دارد تا امریکایی ها اطلاعات مربوط به نتایج آخرین دور مذاکرات نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، آقای خلیلزاد با  نمایندگان دفتر سیاسی طالباندر قطر را که اخیرا در دوحه پایتخت آن کشور به پایان رسید با آنها به اشتراک بگذارند.

کابلوف گفت: تازمانی که امریکا و طالبان به توافق نهایی نرسند و یا نتایج مذاکرات موجود نباشد، بحث ها ادامه خواهد داشت هنگامی که آنها به توافق برسند، امیدواریم که آمریکایی ها نتایج (مذاکرات) را با ما در میان بگذارند."

طالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود - اسپوتنیک افغانستان
طالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود

کابلوف خاطرنشان کرد: روسیه در مراسم امضای توافقنامه آینده دعوت شده است. او گفت این موضوع در نشست اخیر مسکو مورد بحث قرار گرفت. "یکی از شرایط رهبری طالبان همین موضوع بود . آنها می خواهند تا روسیه و چین به عنوان ضامن توافق نامه های آینده با امریکایی ها عمل کنند".

روز دوشنبه( 12 آگست)  گروه طالبان اعلام کرد که هشتمین دور مذاکرت این گروه با هیات امریکایی در دوحه پایان یافت. اکنون طرفین با رهبران شان در مورد گام های آتی رایزنی خواهند کرد.

هشتمین دور مذاکره میان نمایندگان گروه طالبان از تاریخ سوم آگست آغاز شد و دو طرف پس چند روز گفتگو، تیم‌های تخنیکی را موظف کردند تا روی جزییات توافقنامه میان امریکا و طالبان برای صلح افغانستان کار کنند.

همزمان؛ سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام که در مذاکرات اخیر با امریکا تا 80 درصد پیشرفت صورت گرفته‌است.

مقام‌های امریکایی تا هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند اما زلمی خلیل‌زاد،‌ مذاکره‌کننده ارشد امریکا اخیرا گفته بود کار با جدیت "در راستای یک توافق صلح پایدار و شرافتمندانه و یک افغانستان بااقتدار که هیچگونه تهدیدی برای دیگر کشورها نداشته باشد" دنبال می‌شود.  

انتظار می‌رود این معاهده شامل تعهد طالبان به برگزاری مذاکرات تقسیم قدرت با دولت تحت حمایت امریکا باشد اما انتظار نمی‌رود شامل آتش‌بس طالبان با دولت شود و همین این نگرانی را ایجاد می‌کند که شبه‌نظامیان پس از خروج نظامیان امریکایی به مبارزه ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала