یا همسر یا قلیان؛ شب‌نشینی‌های مردان مصری در کافه‌ها منع شد

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر یا همسر یا قلیان؛ شب‌نشینی‌های مردان مصری در کافه‌ها منع شد
یا همسر یا قلیان؛ شب‌نشینی‌های مردان مصری در کافه‌ها منع شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همه‌گیری‌ طلاق و کاهش ازدواج‌ها در همچو کشور سنتی، مقامات این کشور عربی را وادار برای راه‌های حفظ خوشبختی خانواده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، همه‌گیر شدن طلاق‌ها و کاهش تعداد ازدواج‌های ثبت شده در این کشور سنتی، مقامات مصری را وادار به دنبال غیر منتظره‌ترین راه‌های حفظ خوشبختی خانواده‌ها در این کشور عربی کرده است.

حمدی عثمان والی شهر اسماعیلیه تصمیم گرفت که «مردان» را به خانواده‌هایشان بازگرداند و اخیراً حکمی را مبنی بر محدود کردن کار کافه‌های صدور نمود که اکنون کافه‌ها در تابستان دیرتر از یک بجه شب و در زمستان تا 12 بجه شب کار نخواهند کرد.

به گفته والی این شهر، شب‌نشینی‌ها مردان در کافه‌ها منجر به افزایش طلاق‌ها شده و همچنان به وضعیت مالی خانواده‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

وی گفت: شب‌نشینی‌ها مردان در کافه‌ها وقت تلف کردن مخارج آنها، تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت مالی خانواده دارد که باعث درگیری و طلاق در خانواده‌ها می‌شود.  

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تعداد طلاق‌ها در مصر در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و این کشور با این شاخص ربته برتر جهان را از آن خود کرده است. در سال 2018 میلادی در مصر حدود یک میلیون طلاق ثبت شده است و میانگین آن در هر 2.5 دقیقه یک طلاق می‌باشد. علاوه بر این، حدود 15 میلیون جوان مصری به دلایل مختلف نمی‌توانند ازدواج کرده و خانواده تشکیل بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала