وقوع آتش‌سوزی در اقامتگاه رئيس‌جمهور پیشین قرقیزستان

© Sputnik / Alexei Druzhininوقوع آتش‌سوزی در اقامتگاه رئيس‌جمهور پیشین قرقیزستان
وقوع آتش‌سوزی در اقامتگاه رئيس‌جمهور پیشین قرقیزستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اقامتگاه الماس بیگ آتامبایف، رئيس‌جمهور پیشین قرقیزستان آتش‌سوزی صورت گرفته است و صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، آتش‌سوزی در نزدیکی خانه آتامبایف در داخل محوطه اقامتگاه وی، أغاز شده است. علاوه بر فیرهای جداگانه، صدای تیراندازی پی‌هم نیز شنیده می‌شود.

شام امروز (چهارشنبه، ۷ اگست) نیروهای نظامی قرقیزستان عملیات بازداشت الماس بیگ آتامبایف، رئيس‌جمهور پیشین این کشور را آغاز کردند. این نیروهای علیه طرافداران رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان از سلاح‌های غیرکشنده استفاده نمودند. در نتیجه بیش از ده تن به شمول یک خبرنگار محلی زخم برداشتند. طرفداران آتامبایف بازداشت وی توسط نیروهای نظامی را تایید کرده اند.

یورش پولیس بالای خانۀ رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
یورش پولیس بالای خانۀ رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۰ جون پارلمان قرقیزستان به سارنوالی این کشور یک لیست اتهامات به آدرس آتامبایف را که توسط یک کمیسیون خاص پارلمانی تشکیل شده بود، ارایه کرد. براساس این لیست، آتامبایف به اختلاس در پروژه مدرنیزه‌سازی مرکز انرژی بیشکک، رهایی عزیز باتوکایف، سرکرده یک گروه جرمی، توزیع غیرقانونی زمین و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی، متهم شده است. اگر محکمه آتامبایف را گنهکار بشناسد، احتمال می‌رود که وی به حبس ابد محکوم شود.

این در حالی است که آتامبایف اتهامات پارلمان را "بی‌منطق" خوانده و گفته است که آماده است در مقابل مردم از تمام کارهایی که در زمان ریاست جمهوری انجام داده، جواب بدهد.

الماس بیگ آتامبایف از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ رئیس‌جمهور قرقیزستان بود. وی یگانه رئیس‌جمهور منتخب این کشور است که پس از برگزاری انتخابات قدرت را داوطلبانه به رئيس‌جمهور جدید قرقیزستان تسلیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала