بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد
 بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بوریس جانسون به صفت نخست وزیر بریتانیا از روز چهارشنبه آغاز به کار می کند.

  به گزارش اسپوتنیک، پس از اعلام استعفای ترزا می از سمت نخست وزیری بریتانیا که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد، حزب محافظه‌کار بریتانیا که پیروز انتخابات پیشین در پارلمان بود امروز از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رای گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انتخاب شد.

طبق گزارش دیلی میل، بوریس جانسون و جرمی هانت ماه گذشته زمانشان را صرف کسب رای حدود 200 هزار عضو حزب محافظه‌کار (توری) کردند که این رای‌گیری عصر دوشنبه به پایان رسید و نتایج امروز (23 جولای) اعلام شد. جانسون عصر چهارشنبه (فردا) به عنوان نخست‌وزیر منصوب ‌شده و رسما جایگزین ترزا می می‌گردد.

ترزا می از رهبری حزب محافظه‌کار کناره‌گیری کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترزا می از رهبری حزب محافظه‌کار کناره‌گیری کرد

جانسون وارث بحران سیاسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد شد که باید تا 31 اکتبر (نهم آبان ماه) اجرایی شود. جانسون باید اتحادیه اروپا را برای احیای مذاکرات درباره یک توافق خروج ترغیب کند؛ توافقی که این نهاد تاکید دارد قابلیت مذاکره دوباره ندارد. در غیر اینصورت بریتانیا وارد تبعات اقتصادی یک خروج بدون مدیریت می‌شود.

با انتخاب جانسون تعدادی از وزرای کابینه ترزا می اعلام کرده‌اند استعفا می‌کنند و انتظار می‌رود پیروزی جانسون با دودستگی عمیق در حزب محافظه‌کار همراه باشد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала