عمران خان: مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان، فقط چند ساعت قبل از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، که قرار است امروز دوشنبه "31 سرطان" برگزار گردد می گوید که مشکل افغانستان راه حل نظامکی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان که در یک سفر رسمی در امریکا به سر می برد در صحبت با رسانه ها گفته است که، خوشحال است که امریکا لزوم یافتن راه حلی غیر نظامی برای جنگ افغانستان را درک کرده است.

 نخست وزیر پاکستان گفت: سالهاست که من می گویم مذاکرات تنها راه حل مشکل افغان هاست. وی افزود: دولت پاکستان تلاش خواهد کرد از طریق روند آشتی ملی، صلح را در افغانستان برقرار کند.  عمران خان، نخست وزیر پاکستان، در سفر اش به ایالات متحده امریکا، قرار است امروز (دو شنبه، ۳۱ سرطان) با دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور آن کشور، روی صلح افغانستان گفت‌وگو کند.

 در حالی که دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا روز دوشنبه، ۳۱ سرطان در کاخ سفید با عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان دیدار می‌کند، افغانستان، خواستار افزایش فشار بر پاکستان شده است.

امریکا خواستار رهایی پزشک بن لادن است  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خواستار رهایی پزشک بن لادن است

ریاست جمهوری، می‌گوید که حکومت افغانستان محتاطانه خوشبین است که فشارهای واشنگتن بر اسلام‌آباد در پی این سفر، سیاست پاکستان در برابر افغانستان را تغییر دهد و این کشور را وادار به برداشتن گام‌های عملی در برابر طالبان بکند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید: “محتاطانه خوشبین استیم که پالیسی پاکستان در پی فشارهای امریکا تغییر کند اما نیاز است که اقدام‌های عملی را ببینیم، بسته شدن مراکز طالبان در خاک آن کشور و موارد زیاد دیگری است که می تواند به امنیت افغانستان کمک کند.”

در همین حال، آگاهان امور سیاسی هم نقش هم‌سویی ایالات متحده و پاکستان را روی صلح افغانستان برای پایان جنگ کشور سودمند می‌دانند.

پاکستان به حمایت از طالبان متهم است؛ اما اسلام‌آباد همواره این اتهام را رد می‌کند.

این نخستین سفر عمران خان به‌عنوان نخست‌وزیر پاکستان به امریکا می‌باشد. امریکا سال گذشته صدها میلیون دالر کمک خود به پاکستان را متوقف کرد و قسمتی از مشکلات اقتصادی اسلام‌آباد ناشی از مسدودشدن کمک‌های امریکا گفته می‌شود.

دونالد ترامپ گفته‌بود که که اسلام‌آباد در بخش مبارزه علیه هراس‌افگنی امریکا را «فریب» داده‌است.

با این وجود، حکومت افغانستان نقش و همکاری پاکستان در آوردن صلح و ثبات در افغانستان را خیلی مهم می‌داند و از این کشور می‌خواهد که طالبان را متقاعد به دست‌کشیدن از جنگ کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала