مخفیگاه جدید البغدادی افشا شد

© REUTERS / Social Media Website via Reuters TV مخفیگاه جدید البغدادی افشا شد
 مخفیگاه جدید البغدادی افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک وزیر سابق عراق با بیان اینکه «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در این کشور حضور ندارد، گفت که «البغدادی در حال حاضر در لیبیا پنهان شده است

به گزارش اسپوتنیک، تاکنون خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت «ابوبکر البغدادی» پس از پیروزی عراق در برابر داعش در سال 2017 منتشر شده است.

باقر جبر الزبیدی، وزیر مالیه اسبق عراق و عضو شورای رهبری مجلس این کشور یکی از شخصیت‌های عراقی است که اخیرا درباره این مساله اظهار نظر و حضور ابوبکر البغدادی در عراق را تکذیب کرد.

الزبیدی گفت که سرکرده داعش در عراق حضور ندارد و احتمال دارد در لیبی مستقر باشد.

وی تصریح کرد، «اطلاعات به دست‌آمده حاکی از آن است که البغدادی در حال حاضر در لیبیا است و به زودی از این کشور سخنرانی می‌کند».

وزیر مالیه اسبق عراق که این اظهارات را در یک نشست خبری عنوان می‌کرد، اظهار داشت که «تمرکز داعش روی سامراء و منطقه النخیب و حومه آن است و سعی دارد با انجام عملیات‌های انتحاری، مناطق مرکزی و شمال عراق را هدف قرار دهد».

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق پیش‌بینی کرد که  احتمال دارد«داعش به مصر و تونس حمله کند و با تصرف لیبی، بخشی از آفریقا را از آن خود کند».

گروه تروریستی داعش اخیرا فیلمی را منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد ده‌ها نفر از عناصر مسلح این گروه در یک منطقه صحرایی که گفته می‌شود جنوب لیبیا است، با ابوبکر البغدادی بیعت کردند.

این ویدئو، در حالی منتشر شده که نیروهای شرق لیبیا به فرماندهی خلیفه حفتر در حال درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی در غرب جهت سیطره بر طرابلس پایتخت این کشور هستند.

پیشتر روزنامه انگلیسی سان به نقل از یک کارشناس مسائل امنیتی نوشت: ابوبکر البغدادی ممکن در منطقه‌ای دور افتاده در افغانستان پنهان شده باشد.

گفته شد که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش به دنبال شکست خلافت داعش در عراق و سوریه از پناهگاهش در این کشورها گریخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала