رئیس جمهور غنی: برگزاری انتخابات شفاف "تعهد اخلاقی" حکومت است

© Photo / ARG / ARGمحمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور تأکید میکند که در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 6 میزان سال جاری، نباید هیچ نوع شک و شبهه وجود داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر مطبوعاتی ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور روز گذشته (سه شنبه، 18 میزان) در صحبت هایش در جلسه کابینه، گفت که برگزاری انتخابات "وظیفه ملی، وجیبه قانونی و تعهد اخلاقی" حکومت است.
او از تمام اعضای کابینه خواست که "هرنوع کمکی را که ضرور باشد، برای اجرای انتخابات شفاف، همه شمول و در زمان تعیین شده" انجام بدهند.
رئیس جمهور به تمام اعضای کابینه دستور داد که در پروسه انتخابات بیطرفی خود را حفظ کنند و افزود که بیطرفی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در پروسه انتخابات "تضمین" شده است.
آقای غنی به اعضای کابینه گفت که "به عنوان فرد به هرکس که رای میدهید، مطلقا آزاد هستید" اما در انتخابات نمیتوانید مداخله کنید.
او همچنین از اعضای کابینه خواست که با آغاز رقابتهای انتخاباتی، به ارائه خدمات به مردم ادامه دهند و تأکید کرد که "کار شما انتخابات نیست" و انتخابات نباید شما را از ارائه خدمات باز دارد.
رئیس جمهور در بخشی از صحبتهایش در جلسه کابینه به موضوع صلح و انتخابات پرداخت و گفت که "صلح و انتخابات متمم یک دیگر است، نه بدیل یکدیگر."
او افزود که "نقشه راه صلح" را لویه جرگه مشورتی صلح تعیین کرده و حکومت افغانستان بر اساس رهنمودهای این لویه جرگه، پروسه صلح را تعقیب میکند.
آقای غنی گفت که سفرهای اخیر او به عربستان سعودی، انگلستان و پاکستان در راستای این بود که "اتحاد بزرگتر از جنگ برای صلح " شکلگیرد و این اتحاد در حال شکلگیری است.
انتخابات ریاست جمهوری کشور قرار است در 6 ماه میزان سال جاری برگزار شود. این انتخابات تاکنون دوبار به تعویق افتاده است، اما اکنون حکومت تأکید میکند که انتخابات ریاست جمهوری در وقت تعیین شده، برگزار میشود.
با تشدید گفتگوهای صلح میان طالبان و امریکا، گزارشهای وجود داشت که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان میخواهد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا زمان امضای توافقنامه صلح با طالبان به تعویق بیفتد تا طالبان نیز در این پروسه شرکت کند.
اما حکومت افغانستان تأکید میکند که صلح و انتخابات دو پروسه موازی هستند و هر دو پروسه را همزمان به پیش میبرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала