عدم پرداخت عیدی اشرف‌غنی معلمان را به اعتصاب واداشت

© Photo / Da Afghanistan Bankافغانی، واحد پول افغانستان
افغانی، واحد پول افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از معلمان در برخی از ولایات افغانستان، در اعتراض به عدم دریافت عیدبخشی اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی، دست به اعتصاب کاری زده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف اعلام کرد که شماری از معلمان در برخی از ولایات به‌دلیل عدم دریافت معاش بخششی پانزده روزه که از جانب ریاست جمهوری به مناسبت عید فطر اعلام شده‌بود، دست به اعتصاب زده‌اند.در خبرنامه وزارت معارف آمده‌است که معاش بخششی پانزده روزه کارمندان معارف، منتظر تأمین وجوه مالی است.
در خبرنامه وزارت معارف همچنین تصریح شده که این وزارت به‌صورت کتبی از وزارت مالیه مطالبه کرده که منتظر دریافت مبلغ مورد نیاز از سوی این وزارت است تا به کارمندان واجد شرایط معارف توزیع شود.این وزارت همچنین گفته‌است که هر زمانی این مبلغ به حساب وزارت معارف واریز شود، این وزارت به‌توزیع آن اقدام خواهد کرد.
رییس جمهور غنی به مناسبت فرارسیدن عید فطر فرمان داد تا برای کارمندان خدمات ملکی به اندازه‌ی معاش 15 روزه آنان به عنوان «عیدی» از حساب دولت پرداخته شود. آن شمار از کارمندان ادارات دولتی که در بست‌های خدمات ملکی وظیفه اجرا می‌کنند و معاشات سوپر اسکیل، امتیازی، مدد معاش، معاشات استثنایی، کادری و سایر امتیازات ندارند، از این فرمان رییس جمهور بهره‌مند می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала