طالبان: هفتمین دور مذاکرات با امریکا حیاتی و حائز اهمیت است

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان از دفتر سیاسی قطر می گوید، در آخرین دور گفتگو های دوحه به دنبال توافقاتی هستیم که خروج نیرو های امریکایی از افغانستان را در پی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتد پرس، "سهیل شاهین" سخنگوی گروه طالبان آغاز هفتمین دور از مذاکره این گروه با آمریکا را حیاتی و حائز اهمیت دانست.
اودر گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام کرد: نمایندگان گروه طالبان و ایالات متحده امریکا در هفتمین دور مذاکراتشان در دوحه قطر به دنبال نتایج ملموس همزمان با تلاش برای دستیابی به توافقاتی هستند که خروج نظامیان آمریکایی و ناتو را از افغانستان به دنبال خواهد داشت. 

طالبان در کنفرانس بین الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
آلمان و قطر میزبان مذاکرت بین الافغانی می گردند

سخنگوی گروه طالبان نیز اندکی قبل از آغاز مذاکره بین نمایندگان این گروه و امریکا در قطر گفت: درباره موضوع عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان و عدم استفاده از خاک این کشور علیه کشورهای دیگر، پیشرفت هایی ملموس صورت گرفته است.
هفتمین دور مذاکره بین نمایندگان امریکا و گروه طالبان روز شنبه در دوحه قطر آغاز شده و پیش بینی می شود تا هفته آینده ادامه داشته باشد. شش دورمذاکره امریکا با گروه طالبان تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است.
هنوز جزئیات زیادی از این مذاکرات به بیرون درز نکرده؛ ولی زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در مورد صلح افغانستان پیش از آغاز این مذاکرات گفته است که هدف امریکا از مذاکره با طالبان رسیدن به یک توافق صلح است نه توافق بر سر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان.

پیش از این، مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا نیز در سفرش به کابل گفته بود که امیدوار است تا دو ماه دیگر یعنی پیش از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مذاکرات صلح با طالبان نتیجه دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала