عربستان سعودی صدور "اقامت دایمی" برای اتباع خارجی را آغاز کرد

© AFP 2023 / STRعربستان سعودی صدور "اقامت دایمی" برای اتباع خارجی را آغاز کرد
عربستان سعودی صدور اقامت دایمی برای اتباع خارجی را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت عربستان سعودی پروسه جمع‌آوری اسناد برای صدور "اقامت دایمی" برای اتباع خارجی به‌طور الکترونیک را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری سعودی SPA، اتباع خارجی که خواستار دریافت این اقامت می‌باشند می‌توانند به‌طور الکترونیک از طریق پلاتفورم SAPRC اسناد شان را بفرستند.

براساس اطلاعات، حکومت عربستان سعودی دو نوع اقامت برای اتباع خارجی صادر خواهد کرد: دایمی که فقط در یک بار برای اقامت نامحدود در این کشور صادر می‌شود و موقت — که برای دریافت آن سالانه یک بار پول پرداخت می‌شود.

عربستان صدور ویزه برای گردشگران خارجی را آسان می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان صدور ویزه برای گردشگران خارجی را آسان می‌سازد

این ویزه‌های جدید برای آنعده اتباع خارجی داده می‌شود که آماده سرمایه گزاری در اقتصاد عربستان سعودی و کمک به رشد اقتصاد این کشور، می‌باشند. مرکزی که نوع جدید اسناد برای اتباع خارجی در عربستان سعودی را صادر می‌کند، یک دستگاه مالی و اداری مستقل است که با شورای عربستان در امور اقتصادی و توسعه مرتبط است.

اتباع خارجی با دریافت این سند می‌توانند بدون مانع و محدودیت به عربستان سعودی سفر کنند، در شرکت‌های شخصی کار کنند و جایداد و موتر خریداری نمایند. برای آغاز پروسه دریافت این اقامت نیاز است تا اتباع خارجی بالاتر از ۲۱ سال پاسپورت، اسناد دال بر داشتن پول و اسناد صحی داشته باشند.

قانون جدید مبنی بر صدور اقامت عربستان سعودی توسط کابینه وزیران این کشور تحت رهبری سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، تصویب شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала