تردید دانشمندان در جستجوی ساکنان سیاره‌های دیگر

© Depositphotos.com / Boscorelliتردید دانشمندان در جستجوی ساکنان سیاره‌های دیگر
تردید دانشمندان در جستجوی ساکنان سیاره‌های دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان عضو پروژه Breakthrough Listen برای جستجوی ساکنان سیاره‌های دیگر، نتایج سه سال مطالعات شان را منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان تا کنون 1327 ستاره نزدیک به زمین (هشتاد درصد این سیارات در مجموع) را به‌طور مفصل مورد مطالعه قرار ده اند. تا دریابند که آیا علایم فناوری‌های غیر زمینی در آنها وجود دارد یا خیر.

در بیانیه‌ رسمی دانشمندان آمده است که آنها تقریباً یک میلیون گیگابایت اطالعات دیجیتالی را در باره مطالعات خود و در باره ساکنان سیاره‌های دیگر جمع‌آوری کردند که اکنون در دسترس همگان قرار دارد.

ترس مردم کالیفورنیا از «حملۀ بیگانگان» - اسپوتنیک افغانستان
ترس مردم کالیفورنیا از «حملۀ بیگانگان»

دنی پرایس، کارمند علمی ارشد دانشگاه فناوری سوینبرن ودانشگاه برکلی در کالیفرنیا و یک از تهیه کنندگان گزارش دانشمندان از نبودن چنان علایم و آثاری در سیارات اطراف کره زمین صحبت کرد که حاکی از وجود موجودات عاقل در این سیارات باشند اما تاکید کرد که تلاش ها در این راستا ادامه خواهد یافت.

دانشمندان برای جستجوی حیات معقول در سیارات دیگر از رادیوتلسکوپ «گرین بنک»، واقع در ایالت ویرجینیای غربی امریکا و همچنان رادیوتلسکوپ «پارکس» در استرالیا استفاده کرده اند و قرار است بزودی رصدخانه های دیگری نیز به این پروزه جلب شوند.

نتایج سه سال اجرای پروژه جستجوی ساکنان سیار‌ه‌های در سیارات دیگر که در سال 2015 توسط سرمایه کذاری به نام یوری میلنرو استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری، کیهان شناس و نوسنده مشهور بریتانیایی (چندی پیش درگذشت) راه اندازی شده، در سایت های Breakthrough Listen و BSRC در دسترس عموم قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала