چرا ناتو باید از اس-400 روسیه بترسد؟

© Sputnik / Alexej Danitschewچرا ناتو باید از اس-400 روسیه بترسد؟
چرا ناتو باید از اس-400 روسیه بترسد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و متحدان ناتو باید از سیستم دفاع هوایی اس-400 روسیه باید بترسند به‌خاطر که از آن به دلیل می‌توان به عنوان وسیله مبارزه در جنگ اقتصادی نیز استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشنل اینترست در یک مقالۀ می‌نوید امریکا و متحدان ناتو این کشور باید از اس-400 بترسند، به خاطر که از آن به عنوان یک ابزار در جنگ اقتصادی می‌توان استفاده کرد. اینترست تاکید می کند که اس-400 دارای تعداد زیادی از برتری های استراتژیک است.

اس - 400 - اسپوتنیک افغانستان
دلیل ترس امریکا از حضور S – 400 روسیه در ترکیه

اول: سود حاصل که از طریق فروش اس 400 روسیه به دست می‌آورد: چین، هند، ترکیه، عربستان سعودی و قطر از جمله خریدارن فعلی و بالقوه این سیستم دفاع هوایی هستند. این به افزایش تنوع اقتصاد کمک کرده و اساس لازم را برای مدرنیزاسیون تسلیحات به وجود می‌آورد.

دوم: اعتبار و مقام جهانی روسیه به عنوان سازنده سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی، و سوم برقرار و پیشبرد روابط کشورهای خریدار این سیستم، علاوه بر خریداری اس-400 باید کا با آنها را به نظامیان آموزش داده و سرویس فنی را تامین می‌کند.

بالاخره این که باید امکان استفاده از این سیستم راکتی در «جنگ هیبریدی» را ذکر کرد. نشنال اینترست می‌نویسد فروش اس-400 به ترکیه باعث بروز انشعاب در ناتو شده است. اگر این معامله کاملاً مسجل شود، مسکو این سیستم دارای رادار قوی را در خاک یک کشور عضو ناتو مستقر خواهد کرد.

نشریه امریکایی تاکید می‌کند بیهوده نیست که واشنگتن انقره را در رابطه با خریداری تسلیحات روسی به اعمال تحریمات و حذف از برنامه اف-35 تهدید می‌کنند اما مقامات ترکیه تاکید می‌کنند که از خریداری اس-400 عقب نشینی نکنند.

یادآوری می‌کنیم، که سیستم دفاع هوایی اس-400 یک سیستم راکتی ضد هوایی روسی با برد متوسط است که می‌توان از آن برای از بین بردن اشیاء زمینی هوایی، راکت‌های کروز و بالستیک استفاده کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала