منوی غذایی ویژه فضانورد امارات در ایستگاه فضایی بین‌المللی

© Photo / ESA/Alexander Gerst استیشن بین المللی فضایی
استیشن بین المللی فضایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرآشپز قطری در مورد غذای نخستین فضانوردان امارات در استیشن بین المللی فضایی معلومات ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک، عایشه آل تامی سرآشپز قطری در گفتگو با رسانه های روسیه در مورد اینکه نخستین فضانورد امارات متحده عرب در استیشن بین المللی فضایی کدام غذا ها را خواهد خورد، معلومات ارائه نمود.
وی گفت، در طول اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانورد امارات رژیم غذایی استاندارد روسیه را استفاده خواهد کرد. البته طبق معمول هر کدام از فضانوردان می‌توانند یک یا چند غذای اضافی به سلیقه خود انتخاب کنند. این قانون شامل حال فضانورد اماراتی نیز می‌شود و او هم می‌تواند غذاهای محلی خود را برای این سفر انتخاب کنند. 

به گفته وی دو نامزد امارات، چند غذای عربی را انتخاب کرده‌اند. از پنج پیشنهاد آنها سه غذا به اسامی سالن (گوشت گوسفند با سبزیجات)، هوموس و ماتروب (برنج، لوبیا با مرغ یا ماهی) انتخاب شده است.مواد اولیه برای تهیه جیره‌های اضافی به شرکتی که دارای مجوز برای تولید محصولات فضایی است تحویل خواهد شد تا طبق روال معمول تهیه غذاهای فضایی، بعد از پخت در ظروف مخصوص بسته بندی گردد. البته قبل از ارسال به فضا باید توسط فضانوردان اماراتی آزمایش شود تا کاملاً مورد پسند آنها باشد. آشپز از توضیح درباره شیوه تهیه و پخت غذا خودداری کرد.
پیش از این، پاول ولاسف رئیس مرکز آموزش فضانوردان روسیه اعلام کرد که فضانوردان امارات متحده عربی، در حال تمرین برای پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی می باشند در ماه آگست امسال آخرین امتحانات خود را در برای پرواز با فضاپیمای سایوز سپری خواهند کرد.
به گفته ولاسوف، پرواز نخستین شهروند امارات احتمالاً در پایان سال 2019 به مدت هشت روز صورت می‌گیرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала