افسردگی را میتوان متوقف ساخت

© Depositphotos.com / Leungchopanافسردگی را میتوان متوقف ساخت
افسردگی را میتوان متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس امریکایی میگوید، مداخلات روانشناسی می توانند حدود 50٪ موارد جدید افسردگی را در مردم با سطح بلند خطر کنترول کند. در تمام جهان افسردگی علت اساسی عدم قابلیت کار محسوب میشود. مداخلات موثر روانشناسی که به بیماران شیوه های کنترول بیشتر بر روحیه خود می آموزند، احتمال بوجودآمدن افسردگی را در آینده کاهش میدهد.

ریکاردو مونوس (Ricardo Muñoz) پروفیسور روانشناسی در پوهنتون پالو-التو امریکا در مطلب منتشره در نشریه Scientific American (امریکا) در ادمه می نویسد، بیش از 300 میلیون انسان در سراسر جهان از افسردگی سنگین رنج می برند. از جمله آنها 16 میلیون در امریکا به سر می برند که 90% آنها راجع به علایم مربوطه آن در رابطه با مشکلات در کار، خانه یا در جریان فعالیت های متقابل اجتماعی خبر میدهند. اگرچه شیوه های زیادی موثر معالجه افسردگی، از جمله توسط داروها و همچنان معالجه روانشناسی، وجود دارند، گسترش آن کاهش نمی یابد. در عین حال معالجه اکثراً برای بهبود وضع بیماران کافی نمی باشد. چندی قبل تحقیق بوجود آمد که نشان میدهد که تقریباً از نیم موارد افسردگی میتوان جلوگیری کرد.

با وجود این ما برای جلوگیری از آن کار زیادی انجام نمی دهیم. تقریباً به عین ترتیب، مانند موارد واکسین از امراض دیگر طبیعی، در اینجا مکلفیت اخلاقی ما — آغازنمودن مساعی هماهنگ وقاعیوی در باره کاهش تعداد تشخیص های نو افسردگی در بین باشندگان ما می باشد.

در تمام جهان افسردگی علت اساسی عدم قابلیت کار محسوب میشود. افسردگی نه تنها در فردی که تحت تاثیر قرار گرفته، بلکه در بین اطرافیان: وقتیکه به علت خودکشی مبدل میگردد، درد شدید بوجود می آورد و برای اقارب که زنده مانده به عواقب مخرب منجر میشود. افسردگی همچنان با یک عده پرابلم های دیگر مربوط به سلامتی رابطه دارد. بطور مثال، سگرت کشیدن را یاداوری میکنیم که علت اساسی موارد مرگ و میر قابل جلوگیری در جهان شمرده میشود و اینکه افسردگی چگونه با آن ارتباط دارد. بیماران مبتلا به افسردگی چانس بیشتر روآوردن به تنباکو کشیدن دارند. این به عین ترتیب به نوشیدن مشروبات الکلی و اعتیاد به مواد مخدر دیگر مربوط میگردد. افسردگی در بین نوجوانان همچنان علت روآوردن به مناسبات جنسی در سن کم شمرده میشود.

برتری وقاعیه افسردگی از محدوده چارچوب موضوع صحت روانی خارج میگردد. خبر خوب اینست که شیوه های جلوگیری از آن وجود دارند.

معلوم گردیده که مداخله موثر روانی، مانند معالجه شناختی و شیوه برخورد که به بیماران عادات کنترول بیشتر بر روحیه خود می آموزند، احتمال بروز مجدد افسردگی را در آینده کاهش میدهد. در جریان تحقیق معلوم گردید که ما میتوانیم از بروز تقریباً 50% موارد نو افسردگی سنگین در بین مردم با سطح خطر بلند در آینده نزدیک جلوگیری نمائیم.

آغاز مساعی هماهنگ مشترک ملی در باره وقاعیه افسردگی به علاوه اشکال انفرادی وقاعیه که بر معالجه عنعنوی روانی استوار باشد، استفاده از استراتژی را مطالبه میکند که اقشار وسیع را با مخارج کم احتوا میکند.

با طراحی نمودن، ارزیابی و گسترش تجربه مداخلات مستقیم و همچنان ویب-سایت ها و ضمیمه های موبایل که برای جلوگیری از افسردگی در نظر گرفته شده باشند، ما گام های مهم در راه طولانی جهان عاری از افسردگی بر میداریم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала