مرگبارترین نوع سگرت اعلام شد

© AFP 2023 / Liu Jinمرگبارترین نوع سگرت اعلام شد
مرگبارترین نوع سگرت اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشیدن سگرت های بدون فیلتر خطرناکتر از سگرت های فلتردار است و اکثراً به مرض سرطان مبتلا می شوند.

اسپوتنیک به نقل نشریه MedicalXpress، دانشمندان دانشگاه طب کارولینای جنوبی در چارلستون (ایالات متحده امریکا) بعد از یک سلسه تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که به هر حال، فیلتر نمی تواند سگرت را بی خطر بسازد که اغلباً نیز باعث مرض سرطان می شود.

شیوه جدید و مؤثر مبارزه با سگرت - اسپوتنیک افغانستان
شیوه جدید و مؤثر مبارزه با سگرت

کارشناسان گزارشات در مورد وضع صحی 14 هزار نفر از سن 55 سالگی تا 74 سال را بررسی کردند. در جریان تحقیقات در نظر گرفتند که روزانه چند دانه سگرت می کشند. ارزیای کردند که سالانه چند قوطی سگرت می کشند. 30 بسته قوطی سگرت سالانه نشان می دهد که فرد روزانه یک قوطی در جریان 30 سال و یا روزانه دو قوطی در جریان 15 سال سگرت کشیده است. حد متوسط شاخص سگرت کشیدن به 56 بسته سال و حداقل 30 بسته فی سال رسید.
به گفته محققان، برای کسانی که سگرت های بی فیلتر می کشند، خطر مبتلا شدن به مرض سرطان 40 درصد و احتمال مرگ 30 درصد افزایش می یابد. انواع سگرت- خفیف، مافوق خفیف و منتولی — نیز مانند سگرت های عادی فیلتردار خطرناک است. در عین حال، افرادی که از سگرتهای خفیف و مافوق خفیف استفاده می نمایند، به احتمال زیاد بسیار کم سگرت را ترک می کنند.
دانشمندان تا به حال نفهمیده اند که چرا سگرتهای بدون فیلتر خطرناکتر اند، اما بر این باورند و آن ممکن است به دلیل غلظت دود سگرت باشد. علیرغم تلاش شرکت های دخانیات برای کاهش میزان مواد مضر در سگرت، 90 درصد عوامل مبتلا شده به مرض سرطان ناشی از کشیدن سگرت می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала