امریکا جواز فعالیت شرکت هواوی را پس داد

© East News / Imaginechinaامریکا جواز فعالیت شرکت هواوی را پس داد
امریکا جواز فعالیت شرکت هواوی را پس داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تجارت ایالات متحده امریکا در محدودیت‌هایی که برای شرکت مخابراتی چینی وضع کرده بود، معافیت موقت آورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت تجارت امریکا، اقدام معاف محدودیت‌ها برای شرکت مخابراتی هواوی (Huawei) روی دست گرفته شده است تا شرکت‌های مخابراتی امریکایی که با این شرکت چینی قرارداد دارند، با مشکلات بزرگ مواجه نشوند.

وزارت تجارت امریکا به شرکت هواوی جواز عمومی موقت صادر کرده است که به این شرکت اجازه می‌دهد تا خدمات مخابراتی را ارایه نموده، به کاربرانی که قبلاً سمارت‌فون‌های این شرکت را خریداری نموده اند، بروز رسانی نرم افراز را نصب کند.

این جواز الی تاریخ ۱۹ اگست قابل اعتبار خواهد بود. درمورد اینکه پس از این تاریخ چه اقدامی علیه این شرکت چینی روی دست گرفته خواهد شد، معلومات ارایه نشده است.

موسس هواوی: امریکا قدرت شرکت ما را دست کم گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
موسس هواوی: امریکا قدرت شرکت ما را دست کم گرفته است

قبل از این شرکت مخابراتی چینی هواوی شامل فهرست سیاه شرکت‌هایی شد که همکاری با آنها برای باشندگان ایالات متحده امریکا بدون جواز خاص از مقامات این کشور، ممنوع می‌باشد. این تصمیم در پی اعلام وضعیت اضطراری توسط دونالد ترامپ به‌دلیل تهدیدهای تکنالوژی معلوماتی، اتخاذ شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت تجارت ایالات متحده امریکا به تاریخ ۱۶می با نشر یک اعلامیه نوشته بود: "این اقدامات مرتبط با اطلاعاتی می‌باشد که اساس منطقی مبنی بر اینکه Huawei در فعالیت‌هایی که از جانب وزارت عدلیه به آن متهم شده است، شرکت دارد".

در اعلامیه آمده بود که این شرکت همراه با ۷۰شرکت تابعه آن به دلیل "فعالیتی که مخالف امنیت ملی ایالات متحده امریکا" است، به لست سیاه افزوده خواهد شد

شرکت هواوی در واکنش به این اقدام امریکا، اعلام داشته است که اقدامات بی‌اساس ایالات متحده علیه این شرکت هیچ کمک به تامین امنیت واشنتگن و قوی‌تر شدن آن نمی‌کند و امریکا مجبور می‌شود تا تجهیزات گران‌تر و کم‌کیفیت‌تر را جاگزین تجهیزات ساخت این شرکت، کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала