همکاری تجاری گوگل با هواوی پایان یافت

© REUTERS / Hannibal Hanschkeهمکاری تجاری گوگل با هواوی پایان یافت
همکاری تجاری گوگل با هواوی پایان یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت گوگل به همکاری تجاری خود با شرکت هواوی چین پایان می‌دهد

به گزارش اسپوتنیک، به دلیل قرار گرفتن نام شرکت هواوی چینی در فهرست سیاه تجاری، دونالد ترام، رئیس‌جمهور امریکا، شرکت گوگل دیگر نمی‌خواهد فعالیت‌های تجاری با این شرکت چینی داشته باشد.

براساس این گزارش گوگل و سیستم اندروید آن ارتباط خود را با هوآوی قطع می‌کنند. شرکت گوگل که اکثر تلفون‌های هوشمند در جهان به سیستم اندروید آن مجهز هستند ، روز یکشنبه از آغاز روند تعلیق روابط خود با شرکت هوآوی چین خبر داد که یکی از شرکت هایی است که از سوی واشنگتن به عنوان شرکت در معرض خطر معرفی شده است.

امریکا شرکت هواوی و هفتاد شرکت تابعه آنرا وارد لست سیاه می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا شرکت "هواوی" و هفتاد شرکت تابعه آنرا وارد لست سیاه می‌کند

در اوج تنش های تجاری با پکن، دونالد ترامپ در این هفته تجارت شرکت های امریکایی فعال در زمینه ارتباطات را با شرکت‌های خارجی که برای امنیت ملی امریکا خطرناک محسوب می‌شوند ممنوع اعلام کرد. این اقدامی بود که طی آن غول مخابراتی چینی هدف قرار گرفت. این قانون به ویژه به اشتراک گذاشتن فنآوری‌ها را ممنوع می‌کند. شرکت هواوی در فهرست شرکت‌های مظنون ثبت شده است و تنها در صورت موافقت مقامات امریکا امکان ارتباط با آن وجود دارد.

شرکت گوگل اعلام کرد ما از این فرمان پیروی و اجرای آن را بررسی می‌کنیم. این اقدام گوگل از آن جهت اهمیت دارد که شرکت گوگل باید با همه تولید کنندگان تلفون‌های هوشمند همکاری کند که سیستم های اندروید آنها با تلفون‌ها سازگار باشد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا پنجشنبه گذشته شرکت هواوی را به فهرست سیاه خود افزود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала