خبرنگاران از زلنسکی برنده انتخابات اوکراین خواستند که در آزادی ویشینسکی کمک کند

© AFP 2023 / Genya Savilovخبرنگاران از زلنسکی خواستند که در آزادی ویشینسکی کمک کند
خبرنگاران از زلنسکی خواستند که در آزادی ویشینسکی کمک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگاران روسی از ولادیمیر زلنسکی، برنده انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین تقاضا کردند که در آزادی کریل ویشینسکی مساعدت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگاران روسی از ولادیمیر زلنسکی، برنده انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، طی یک نامه ای خواستار کمک در خصوص آزادی کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین شدند.
نامه ای که در اختیار ریانووستی قرار دارد، در آن یاد آوردی شده است که ویشینسکی از 15 ماه مه سال گذشته دستگیر شده است و طی تمام این مدت وی را به خیانت ملی متهم شده است. این در حالی است که در حقیقت او صادقانه کار و مسئولیت روزنامه نگاری خود را انجام داده است.

Журналист Кирилл Вышинский - اسپوتنیک افغانستان
اقدام پشتیبانی از رئیس بازداشت شده وبسایت ریانووستی اوکراین

در نامه خطاب به ولادیمیر زلنسکی گفته می شود: "شما گفتید که رسانه ها باید تا حد ممکن آزاد باشند، اما آنچه با کریل اتفاق نقض آشکار نورم های اروپایی و حقوق بشر و خبر نگار است. ما از شما می خواهیم که به وضعیت کریل توجه و در آزادی هرچه زودتر وی مساعدت و همکاری کنید".
خبرنگار کریل ویشینسکی در تاریخ ۱۵می در پایتخت اوکراین به ظن حمایت از جمهوری دانباس و خیانت دولتی دستگیر شد. با توجه به اتهامات، این روزنامه نگار ممکن است به مدت ۱۵سال زندانی شود. وی حدس می‌زد که بازداشت وی بخشی از کمپاین مقامات اوکراین بود تا حمایت رای دهندگان را پیش از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سال ۲۰۱۹بدست آورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала