بهای آماده نمودن پیلوتان طیارات شکاری برای نیروی هوایی امریکا

© Flickr / Airman Magazineبهای آماده نمودن پیلوتان طیارات شکاری برای نیروی هوایی امریکا
بهای آماده نمودن پیلوتان طیارات شکاری برای نیروی هوایی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارپوریشن «RAND» چندی قبل گزارش دلچسپی منتشر ساخته که مولفان آن بهای آموزش پیلوتان برای طیارات مختلف نیروهای هوایی امریکا مطالعه کرده اند. مبالغ حاصل شده به اساس همه پروگرام های تحلیل شده آمادگی بسیار بلند ثابت شده اند. بهای آمادگی پیلوت تخصص بنیادی برای طیاره شکاری F-16 را 5،6 میلیون دالر تشکیل میدهد.

نیل مککارتی (Niall McCarthy) در مقاله منتشره در مجله Forbes (امریکا) در ادامه می نویسد، به مثابه اساس میتودولوژی چند محک، مانند، مخارج بهره برداری و کمکی، مخارج دایمی و موقتی و همچنان ارزش یک ساعت پرواز در چوکات تمام پروگرام آموزش پیلوتان برگزیده شده اند. مبالغ حاصل شده تقریبی بسیار بلند ثابت شده اند. بهای آمادگی پیلوت دارای تخصص بنیادی برای طیاره شکاری F-16 را 5،6 میلیون دالر و برای طیاره شکاری F-35A  — مبلغ 10،17 میلیون دالر و برای طیاره شکاری F-22 مبلغ 10،9 میلیون دالر تشکیل میدهد.

هزینه آمادگی پیلوتان طیارات تهاجمی و بمبارد بسیار بلند است. اگر هزینه آموزشی آمادگی پیلوت طیاره تهاجمی A-10 را در حدود 5،96 میلیون دالر تشکیل میدهد، پس مخارج کلی آمادگی پیلوت طیاره بمبارد کمتر محسوس استراتژیک B-2 «سپیریت» (Spirit) که 1،2 میلیارد دالر ارزش دارد، مبلغ 9،89 میلیون دالر تشکیل میدهد.

آنچه که به آمادگی پیلوتان طیارات ترانسپورتی نیروهای هوایی امریکا مربوط میگردد، پس بهای آن بسیار بلند نیست — آمادگی یک پیلوت برای طیاره ترانسپورت نظامی C-130J را تقریباً 2،47 میلیون دالر و پیلوت برای С-17  — در حدود 1،1 میلیون دالر تشکیل میدهد.

تحلیل هزینه ها در زمینه نگرانی ها انجام شده که در نیروهای هوایی امریکا به ارتباط کمبود پیلوتان ابراز میدارند. این اداره از پروگرام های ویژه Aviation Bonus و Aviational Incentive Pay استفاده میکند که پرداخت های اضافی و اضافه پرداخت های تشویقی را برای پیلوتان نظامی پیشبینی میکنند و امکان اثرگذاری بر وضع به حساب تمدید قراردادها و حفظ تعداد پرسونل پروازی فراهم می سازد. سوال راجع به اینکه آیا این پرداخت ها با درنظرداشت موارد روزافزون رفتن پیلوتان به خدمت در هوانوردی ملکی بلند اند یا نه، بالا شده است. متخصصین "RAND" به این نتیجه رسیده که از نقطه نظر مخارج پرسونل برای حفظ تعداد تشکیل پروازی افزایش پرداخت های تشویقی و اضافه پرداخت ها، نسبت به توسعه سیستم آمادگی ارزانتر تمام خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала