پیشروی نیرو های ارتش حفتر به سمت طرابلس

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaارتش تحت امر مارشال حفتر میدان هوایی طرابلس را تصرف کرد
ارتش تحت امر مارشال حفتر میدان هوایی طرابلس را تصرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبیا" تحت فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کرد که این نیروها با موفقیت به سمت طرابلس از سه محور در حال پیشروی هستند و کنترل فرودگاه بین‌المللی این شهر را به دست گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی نیروهای موسم به ارتش ملی لیبیا به رهبری خلیفه حفتر در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه تعهد داد: عملیات نظامی که با عنوان "طوفان کرامت" آغاز شده تا دستیابی به اهدافش هرگز متوقف نخواهد شد.
وی با اشاره به این‌که هدف از این عملیات نظامی حفظ ثبات لیبیا و جان ساکنان طرابلس است، گفت: نیروهای حفتر حرکت خود را از پایگاه الجفره آغاز کرده و تا غریان ادامه داده و کنترل العزیزیه را به دست گرفتند و در منطقه ترهونه امنیت کامل را برقرار کردند. همچنین آنها کنترل کامل فرودگاه طرابلس را به دست گرفتند.
سخنگوی نیروهای حفتر با اشاره به این‌که این نیروها در حال حاضر در 20 کیلومتری جنوب طرابلس هستند، گفت: این عملیات امروز (شنبه) در اطراف طرابلس ادامه خواهد یافت و پیشروی بعدی به سمت الکریمه خواهد بود.
وی با اشاره به تلفات نیروهای حفتر گفت: تاکنون در این عملیات پنج تن جان خود را از دست داده و تعداد دیگری از آنها زخمی شده‌اند اما این نیروها برای مقابله با هر نیرویی که به سمت پایگاه‌هایشان حرکت کنند، آمادگی کامل دارند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در گفت‌وگو با روزنامه الأهرام مصر با اشاره به تحولات اخیر لیبیا گفت، اوضاع کنونی این کشور در نتیجه مداخله غیرقانونی ناتو شکل گرفته است. این مسأله باعث غرق شدن لیبیا در آشوب شده و مداخله ناتو باعث شکل‌گیری عامل بی‌ثباتی منطقه و فراهم کردن زمینه برای گسترش تروریسم شده است.
در همین حال دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای طرف‌های درگیر در لیبی را به خویشتنداری دعوت کرد و خواستار حل بحران این کشور از طریق سیاسی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала