لاوروف: امریکا قوانین بین المللی را نادیده می گیرد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: امریکا قوانین بین المللی را نادیده می گیرد
لاوروف: امریکا قوانین بین المللی را نادیده می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده امریکا را به نقض قوانین بین المللی متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه الاهرام مصر ، گفت که ایالات متحده، با به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان به عنوان قلمرو اسرائیل، در تلاش است تا چارچوب قانونی بین المللی را که حل و فصل مناقشات در خاورمیانه روی آن استوار است، نابود کند.
وزیر امور خارجه روسیه در رابطه با اقدام جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان عنوان کرد: بلندی‌های جولان جزئی از خاک سوریه است و سوریه نیز باقی خواهد ماند و موضع مسکو نسبت به این مسأله نیز ثابت و بدون تغییر است.
وی در پاسخ به سوالی درباره موضع مسکو نسبت به حملات اسرائیل به مناطق مختلف سوریه تصریح کرد: روسیه با تبدیل شدن اراضی سوریه به عرصه نبرد میان بازیگران منطقه مخالف است.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: ما موضع‌مان در قبال حمله به اراضی سوریه از سوی اسرائیل را بارها تکرار کرده‌ایم و این موضع ثابت و غیر قابل تغییر است. روسیه بر ضرورت احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد.
لاوروف ادامه داد: هرگونه تنش در سوریه پیامدهای منفی را برای کشورهای همسایه و به طور کلی منطقه خاور میانه به همراه خواهد داشت.
اخیرا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا با امضای فرمانی، حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت شناخت.
این اقدام ترامپ در حالی صورت گرفت که بلندی های جولان از سوی سازمان ملل و تمامی کشورهای جهان بخشی از خاک سوریه به حساب می آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала