بهترین اسلحه ناتو برای جنگ با روسیه نامبرده شد

© Photoبهترین اسلحه ناتو برای جنگ با روسیه نامبرده شد
بهترین اسلحه ناتو برای جنگ با روسیه نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیزنس اینسایدر امریکایی «قدرتمندترین» اسلحه کشورهای عضو ناتو را نام برده است که از آن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی می‌تواند در صورت جنگ با روسیه استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، بیزنس اینسایدر، «قدرتمندترین» اسلحه کشورهای عضو ناتو را نام برده است و گفته است که ناتو می‌تواند از این اسلحه در صورت جنگ با روسیه استفاده کند.

اینسایدر فهرست از اسلحه و تجهیزات قدرتمند ناتو را ترتیب داده است. نویسنده این مقاله معتقد است که توانایی های رقابتی تاکنون موفق به ایجاد یک آنالوگ قابل مقایسته با این‌ها (اسلحه و تجهیزات) نشده است.

در این فهرست جنگنده اف-35 امریکایی دیده می‌شود نویسنده معتقد است تا حال توانایی‌های رقابتی در مقایسته با این جنگنده رادارگیرز که با تجهیزات پیشرفته مجهز است دیده نمی‌شود.

ناتو و روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ترس از روسیه: دلیل افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو

در کنار اف-35 امریکایی جنگنده دیگر یورفایتر تایفون که توسط کنسرسیومی اروپایی طراحی و ساخته شده است یادآور می‌شود. به گفته نویسنده این جنگنده از لحاظ قابلیت رزمی با آخرین مودل جنگنده سوخو-35 روسیه مقایسه می‌شود. بنابراین توان مبارزه با جنگنده مرگبار روسیه را داراست.

سپس نویسنده این مقاله یادآوری از بمب افکن‌های استراتژیک امریکایی بی-52، بی-2 اسپریت و بی-1 لنسر می‌کند و می‌نویسد که با توجه به گردش کامل و منظم این بمب‌افگن‌ها در اروپا باعث مهار دشمن می‌شوند.

همچنان در لیست بوئینگ پی-8 گشت‌زن دریایی امریکایی دیده شده است که نویسنده آن را یکی از بهترین شکارچیان برای زیردریایی‌ها یاد کرده است.

به عنوان یک ابزار مقابله با زیردریایی‌ها اینسایدر همچنان از ناوچه‌های جنگی که ارتش‌ کشورهای ایتالیا، فرانسه‌، اسپانیا، ناروی، و دنمارک مجهز استند یاد کرده است.

علاوه بر این، بیزنس اینسایدر اشاره به هلیکوپتر جنگی امریکا AH-64 کرد. به گفته این نویسنده، این هلیکوپتر می‌توانند 16 راکت (Hellfire) هوایی را حمل کند که با پرتاب این راکت‌ها «ضربه‌های ویرانگری» به تکنالوژی دشمن وارد می‌شود.

نویسنده معتقد است که در میان وسایل نقلیه زرهی ناتو، تانک اصلی میدان نبرد آلمان که هنوز هم رقیب ندارد و در میان بهترین‌ ‌ها از جمله ام1 آبرامز و چلنجر 2 امریکایی قرار دارد.

در فهرست قدرتمندترین اسلحه ناتو همچنان طیاره امریکایی Nimitz، سیتسم دفاع هوایی Patriot و زیردریایی‌های کلاس Virginia نیز شامل بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала